Kerk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Kerk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Kerk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

11 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, lieve allemaal, ik zal wat zonnestralen sturen, want ik lees dat er veel regen is en 10 graden. Hier is het nog steeds prachtig weer.J.L. zondag besloten om naar de kerk te gaan in de sloppenwijk. ja ja, onderweg iemand aangehouden of ik wel de goede weg ging. Oja, kom maar met mij mee, ik ben de keybord speler. Nou daar kwam ik dan in een bouwvallig schuurtje, met karton, golfplaten ,plastic stoelen en un z.g. preekstoel. Eten werd binnen gebracht ,van alles en nog wat. De mensen die net met dat nieuwe project waren gestard zagen er keurig uit. Van lieverlee kwamen er mensen en kinderen binnen. De band begon te spelen (drum, keybord en gitaar)En zingen, enkele van hen. (gospel?)en VALS jongens niet normaal. Sommige mensen gaan compleet uit hun dak. Niet normaal meer, en roepen .Enfin na een dik uur ben ik maar weggegaan met een smoesje.Zie de kinderen op de vuilnisbelt met pa naar iets nog bruiksbaar zoeken. Verderop hoor ik geweldige stemmen. Weer een kerk met prachtige gospels, tamboerijn en mooie stemmen, dansende mensen. Zo ben dus in 2 kerken geweest op 1 dag. Hoef dus de komende jaren niet meer te gaan. In de middag uit met andere huisfamilies en vrijwilligers. heel tof, gezellig . Zo kom je nog us ergens. Armoede (van oude bedelende mensen uit zimbabwe)Al die trieste blikken in hun ogen bale, maar zo gaat dat hier.
Gister met alle kinders wezen zwemmen in het zwembad naat het strand. Ze kwamen het water niet meer uit. wat un plezier, In de avond met mijn huisfamilie op bezoek en eten bij haar broer. Erg gezellig en meer volentiers. vandaag in de creche gewerkt met de hele kleintjes. wat een prachtige kindjes he, de een nog viezer dan de ander ,en zo aanhankelijk. Veel met ze gezongen en buiten spelen. Ze krijgen ontbijt (maizenapap met water en suiker ) later 1 boterham met ?? en limonade. 12.30 uur warm eten en dan naar bed, matrasjes op de grond, en huilende kindjes die naar Oma willen. veel wonen er bij de grootouders ,omdat hun eigen ouders verslaafd zijn . Triest hoor. maar goed ben verder met iemand op stap geweest en heb stof gekocht, zodat zij haar eigen inkomen kan verdienen door dingen te maken,en op straat te verkopen. Morgen speldag. Allerlei wedstrijden met 40 kinders. Van jong tot 18 jaar.
Uitgaan met de sloppenwijkkinderen zal zaterdag gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte. Jakkie , beterschaop hee,en doe heel rustig an. Lieve groet voor asllemaal van mij, enne succes met de smartlappenrepetitie,doe ze allemaal maar de groeten. Doei xxxxx

  • 11 Januari 2011 - 15:29

    Marinet:

    Hallo Kerkganger!

    Wat een belevenissen maak je mee Lies ,geweldig voor je .Dit had je ook gehoopt en ik denk dat je verwachtingen ver zijn uitgekomen .
    Je zie dit weleens in documentaires maar in het echt zal het wel anders zijn.
    Weer een hoop levenswijsheid opgedaan.
    Ik heb mijn telefoon nog niet terug dus kan geen smsjes versturen.Maar hier gaat het goed .Laurent gaat volgende week weg en dat meisje ui Genève is niet gekomen die is ziek .
    Hopelijk dan even rust.Ben nog gezellig op stap geweest van het weekend .Jan de Bruin speelde in de Bruine Pij was een heel goed concert.
    Het weer zal je wel tegen vallen als je weer naar huis komt en dat schiet al op voor je .
    Geniet er nog even van veel liefs van je zus uit het natte Breda.
    xx Marinet .

  • 11 Januari 2011 - 15:55

    Marinet :

    Ik ga nu echt aan mezelf twijfelen nu staat hij er wel op .
    Hoezo verward ??????
    De leeftijd nou beter te veel berichtjes dan te weinig heb je wat te lezen .
    Doei groetjes en nog een kus van je iets te voorbarige zus .
    x Marinet .

  • 12 Januari 2011 - 18:28

    Jacqueline:

    Hee vrouwke, wat een belevenissen weer daar in Zuid Afrika. Je hebt het enorm naar je zin begrijp ik, heerlijk meid. Time flies, ook hiero. Van deze kant weinig nieuws, behalve dan die kl*te gordelroos en oogontsteking. Nekt me behoorlijk. Ben wel weer aant werk maar valt behoorlijk tegen. Wist niet dat dit zoveel pijn doet. ben net een zombi en mijn babyhuidje :-) wordt er niet mooier op.... Maar goed er zijn ergere dingen. met moeders goed, ze is zo blij weer thuis te zijn. Kan helaas weinig gaan maar ze krijgt veel bezoek en natuurlijk 4x per dag thuiszorg. Dunne heilige Antonius is heel lief voor me, bijzonder.
    Hee hoop snel weer van je te horen en wow wat een mooie kop oewen suud afrikaonse vriend! Zeg hem maar, een dag nie drinken nie doet dun mens goed!
    Hasta la vista en doe niets daar wat ik ook niet zou doen hee!

    lieve groetjes Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 45773

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: