Geweldig - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Geweldig - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Geweldig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

07 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag lieve allemaal. na zoveel dingen verkeerd te hebben gedaan op internet, hoop ik dat jullie nu wel mijn verslagen ontvangen, Ja, ik ben een echte kanjer op internet. Als ik jaquline nie had, dan hadden jullie nu nog niets van mij gehoord.. Maar goed ik ben er. Hoest in os Bredaase ? koud ?Alles volgens de regels? Meer dan 100% verschil met hier. Zo anders he, en veel relaxter. Het weer begint te veranderen, morgen denk 22 gr.Afgelopen week 35 a 36 gr. Aan het strand goed uit te houden. Het werken met de kinderen en hun fam. is in een woord geweldig. Veel spelen, en nederlandse liedjes leren . Zo tevreden en alleen maar lachende smoeltjes als ze je weerzien,vliegen om je nek, en dikke kusje. Zowie zo de ontmoetingen gaan zo snel. Trein, bus, op straat . Maakt niet uit. Mensen zitten veel op stoepjes of voor de huizen in de buurt waar ik woon. Hangen of liggen ergens.Uit alle huizen komt wel muziek of je hoort ze wel lachen. Levendige cultuur hoor. Echte mooie zwarte mannen van mijn leeftijd zijn er niet hoor. !En bijna allemaal zonder tanden. Mocht ik geen geld meer hebben dan kan ik altijd nog mun gebitje verpatsen.!!!!ha ha . Gister met de kinderen (was de planning ) naar kaapstad om daar het stadium te gaan bezoeken(en waterfront ). Te warm, WAT NU?Uiteinelijk besloten met de overige vrijw. om met de boot 30.min te gaan varen . Wij al het geld bij elkaar geraapt, en daar gingen we in 2 boten (60 pers in totaal , Maar wat hebben ze genoten ,voor het eerst in een boot,zo ook de oudere fam.leden (zijn ook vrijwilligers)Zo blij, en wij ook. Alleen al om hun blijheid te zien en te voelen is al een ervaring opzich. En geweldige straatzangers Gospel, en allerlei groepen ,tf tof.Vandaag bij iemmand Sam op bezoek geweest, Hij heeft een eigen bedrijfje ,maar in de vakanties organiseerd hij van alles voor de kinderen. Er zijn hier zoveel mensen met een super groot hart,speciaal voor de kinderen,daarna naar een ander plaatsje met de trein, moest iets hebben wat hier in steenberg niet is. Heb wat afgelopen, en op het laatst 3 km denk met 3 flessen w.w. in mijn rugzakje. ha ha voor het weekend en voor vanavond (feestje ergens)Maar daar kom ik en heb een hele brutale vraag, maar doe het toch. Ik heb donateurs nodig om a.s. maandag 1 dagje uit te gaan met de kinders van de sloppenwijk.(strand) (zij gaan n.l. nooit ergens heen ,zitten nooit in bus, terin ,taxi)We moeten 6 minibusjes huren voor 80 personen in totaal (kost geld) Dan voor 80 mensen eten en drinken en fruit meenemen. Het zijn hele andere kids in hun doen en laten dan de kinders uit mijn buurt. Ik heb 200 euro nodig om deze dag te kunnen laten slagen.Transport is altijd het duurste. Zo rond de 150 euro heen en terug . Jullie mogen het storten op mijn rek. daty is ing 1792652 tnv eam riemslag. Later kan ik jullie laten zien hoe die dag is verlopen. Van harte hoop ik dat er mensen zijn die willen of kunnen overmaken. harry, kan jij mij dat laten weten via de sms ?Wat ikzelf nog heb, en of er eventueel geld voor deze dag is overgemaakt. Bij voorbaat al mijn hele grote dank namens te kids. Nou ik erus van door. Wens jullie alleen een heel tof weekend en tot een volgende keer. XXXXXX liesbeth

  • 07 Januari 2011 - 18:13

    Jacqueline:

    Mooi verslag Lies en fijn te horen dat je het enorm naar je zin hebt.
    Maarre 3 km met w.w. lopen.... als het zou moeten zou je er wel 10 km. mee lopen! haha
    Geniet ze vrouwke, ik leef me je mee door al je verhalen.
    X Jacq

  • 07 Januari 2011 - 19:38

    Marinet .:


    Nou Lies jij maakt wel wat mee .
    Je ziet het wel eens op de tv maar jij ervaart het nu in het echt.
    Een belevenis die je niet makkelijk zult vergeten hoop dat je foto's goed geslaagd zijn .
    Inmiddels krijg ik nu wel via de mail bericht van je schrijven.
    Het regent hier al 2 dagen en donker weer niet veel aan .
    Wens je nog een hele fijne tijd daar .
    Lieve groetjes ,
    Van je zus marinet .

  • 09 Januari 2011 - 06:51

    Harry:

    goedemorgen lieve lies het ga goed met je en je beleeft weer van alles zo te lezen en het is fijn om te weten dat je het naar je zin heb je geld is overgemaakt en per sms laat ik ook wel weten of er donateurs zijn
    in zeeland was het hartstikke gezellig lekker uitgewaaid
    het wordt hier 10graden de komende week dus zoveel scheelt dat niet meer met zuid-afrika?
    geniet er nog van en tot volgende week alweer xxxxxxxxxxxxxxxxx harry

  • 09 Januari 2011 - 12:58

    Elly:

    Fijn dat je die kinderen zo laat genieten en ik heb geld op je rekening gestort. Wat tof dat je het naar je zin hebt daar, beter dan srilanka!! Dikke zoen en geniet nog even

  • 10 Januari 2011 - 20:48

    Wendy:

    Genieten weer om je belevenissen te lezen, is toch alsof ik een beetje meereis, zie het zo voor me. Hopelijk is het reisje voor de kids daar doorgegaan vandaag, ik lees je verslag net pas dus net te laat om nog een bijdrage te kunnen leveren. Mocht het toch nog zin hebben iets te storten, dan hoor ik het graag. Alle kleine bietjes helpen niewaar! Nu geniet nog maar dubbel want je gaat zo ongeveer je laatste weekje in! Liefs kus Wendy

  • 11 Januari 2011 - 15:36

    Marinet:

    Jammer Lies,
    Een foto maar van een man met een sigaret wel zielig een fotootje van al je belevenissen .
    Hoop voor je dat er meer op je toestel staan (haha) zou me niet verwonderen .
    Doei wereld fotograaf !!!!!!!
    Je wijze zus .
    Marinet .

  • 11 Januari 2011 - 15:50

    Marinet :

    Hoi Kerkganger .
    Nou snap ik er niets meer van heb je een leuke mail gestuurd net en is niet geplaatst wel die van de foto die je hebt geplaatst .
    Dan hou ik het nu kort zou ik dan net zo zijn als jij met je foto's plaatsen die niet geplaatst worden en mijn bericht wat niet overkomt .Toeval???
    Ik vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt en je helemaal aan je trekken komt daar met de kids .
    Alles hier ook goed het schiet al op voor je de tijd vliegt.
    Wens je nog een fijne week en dan zullen we hopelijk de mooie foto's van al je belevingen mogen delen .
    Ik denk niet dat jij rook en drank vrij terug komt (haha).
    Ik steek er nu ook nog een op en schenk een lekker wijntje voor mezelf in .Zal in gedachten proosten met je op het dankbare goede werk wat je daar doet.
    Liefs van je stille rustige zusje.
    xx marinet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 45891

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: