gaat door - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu gaat door - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

gaat door

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

13 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ha lieve schrijvers, Ja de trip met de sloppenwijk kids gaat door , morgen 30 kids kleintjes en 15 vrijwilligers. Ik heb er zin in, ze zijn nu al opgewonden. Vanmiddag ga ik alle inkopen doen, dat gaat wat worden, en vanavond alle salades maken en kippenpoten braden. Vanochtend even in de creche geweest, en met de kleintjes gezongen, lekkere snot uit de neusjes en huilden kids. Daarna was iederen stil en hebbenop hun manier meegezongen en handjes klappen.Ze noemen me Oma daar. Tof he, Heb geen enkele zin om naar huis te gaan,maar ja eens komt er een tijd hee. Ben nu in het huis vamnSam, doet zoveel goeds voor de andere kinderen weer. Zo meteen met 40 personen een braai. Al de kinderen en ouderen zijn nu hier binnen, spelen pool. kijken dvd, en spelen van alles en nog wat. Is een komen en gaan van mensen ,iedereen komt de keuekn in en helpt, Alles is mogelijk,heerlijk jo. Wat een feest. Gister sportdag gehad, oh oh wat lachen zeg. Het weer is fantasties. Iets heel vervelends is een vrijwilliger overkomen. Ik trek veel met haar op 58 jaar tegen de grond gesmeten en camara gejat. Dus zij was voor enkele dagen in het ziekenhuis. Gaat nu beter met haar.Op klaarlichte dag. Gister kwam ik van de bloemen winkel, en ja hoor, een man achtervolgde mij. Ik bleef staan en ging naar andere mensen, ik draai me om, ehij ziet dat ik hem bekijk. Meneer ziet dat en loopt de andere kant op, Ik heb hem niet meer gezien, het is echt uitkijken hier. Ben altijd op mun hoede als ik wegga, en kijk vaak om, blijf in de buurt van andere mensen. EEn meisje is doodgestoken van 16 jaar voor 1 cent,niet ver van hier. Ja ja , wat een tegenstellingen he. Nou ik ga maarus meehelpen. Maya veel beterschap met je moeder he, en met jouwzelf. Voor Jakske en Jetty hetzelfde. Doei De taal Zuid-Afrikaans is prachtig ,versta dus veel. xxxxxxxx

  • 13 Januari 2011 - 10:00

    Marinet :

    Tof Lies dat je het zo naar je zin hebt.
    Dat is wel de eerste keer dat het vrijwilligsters werk voor tot zijn recht komt.
    Het zal zeker een hele overgang zijn straks weer thuis .
    Maar ik denk dat je nog wel een keer terug zult gaan.
    Het weer is hier so somber en al dagen regen ,geniet daar nog maar lekker van de laatste week .
    Nou Lies tot hoors weer fijn te horen dat alles goed gaat .
    Doei Je zus Marinet .xx

  • 13 Januari 2011 - 10:39

    Sharon:

    Geweldig weer om te lezen Liesbeth, wat doe je toch veel goeds!

    Groetjes Sharon.

  • 13 Januari 2011 - 10:55

    Heleen:

    Klinkt avontuurlijk, leuk hoor.
    Alleen dat snot uit de neusjes lijkt me niet zo aantrekkelijk.
    Met zoveel kinderen op stap, waar ga je dan naar toe? Naar de zee?

    En kijk maar uit! Met mensen die je tegen de grond willen slaan en je beroven. Vervelend dat dat erbij komt. Heb je zo'n positieve reis, en dan dit.

    Hier waait het en regent het, grijs en somber. Weer om de hele dag in bed te liggen.

    Irene is druk met haar stage in Terheijden, ze vindt het heel leuk! Aardige mensen, een goede begeleiding, binnenkort gaat ze naar een kleding beurs met haar collega's.
    De rijlessen gaan gestaag door, binnenkort wordt het examen aangevraagd, dus dat gaat de goede kant op.
    En Tessel studeert en studeert, heeft het daar erg druk mee, en dan ook nog tijd om vakken te vullen bij AH.

    Nou geniet van je tijd daar! En van die kindjes en het weer. Voor je het weet zit je weer in dit koude natte kikkerland.
    Hier hebben we ook kindjes met snottebellen, daar kun je dan wel weer naar uit kijken!

    Liefs en groeten,
    Heleen.

  • 13 Januari 2011 - 15:16

    Manja:

    Hallo Liesbeth,
    Goh, nog maar 5 dagen en dan kom je weer, uit een heel andere wereld terug naar Nederland. Dat zal wel wennen zijn. Wat een prachtige ervaring; dit is echt iets voor jou.
    Je hebt daar daadwerkelijk kunnen helpen en hebt ook wel de vrije hand daarin gehad. Fijn dat alles zo goed uitgepakt is.
    Kijk nog wel heel goed uit en geniet er nog even van.
    Groetjes Manja.

  • 13 Januari 2011 - 18:29

    Jacqueline:

    Jee das niet zo mooi wat er daar allemaal aan criminaliteit is. Maar ja, arm en rijk, armen hebben weinig tot niets te verliezen. Hoe dat te veranderen?????
    Maar wat jij daar allemaal doet geeft de jeugd in elk geval iets positiefs mee voor hun verdere leventje. Toppie hoor wat je allemaal doet! Lieve groetjes Jacq.

  • 14 Januari 2011 - 09:00

    Marijke Van De BSO:

    Lieve Liesbeth, wat maak jij veel mee zeg: veel mooie, leuke, lieve, warme ervaringen en helaas ook een paar hele treurige... Zó is het leven zullen we maar zeggen (in ieder geval dáár). Wat interessant ook, dat je zoveel schrijft en wij er dus van mee kunnen genieten en er als het ware een klein beetje bij zijn. Ik krijg ook helemaal zin om daar naar toe te komen. Lijkt het jou iets voor mij? Over 2 jaar, 9 maanden, 3 weken en 2 dagen ga ik met pensioen!!! Dat opent perspectieven; een nieuwe horizon. In Sri Lanka had ik het ook reuze naar mijn zin en ook helemaal geen zin om weg te gaan. Maar nu ik hier ben vind ik het ook weer prima hoor!
    Dag Liesje, blijf voorzichtig, God bless you! Kus, Marijke

  • 15 Januari 2011 - 18:36

    Maya:

    Hoi Liesbeth,

    Hier nog even een mailtje van mij want ik zag dat je de 18 de naar huis komt dacht eerst de 20 ste wat is het vlug gegaan he .
    Kijk je goed uit en een goede reis terug.

    Liefs Maya.

  • 17 Januari 2011 - 09:21

    Peter& Monique:

    Hoi Liesbeth.
    Je geweldige reis zit er bijna op,gezien je mailtjes heb je een prachtige tijd gehad in het Zuid-afrikaanse land.Aan alles komt een eind he.Wensen je een hele goede en veilige terugreis.Zien elkaar zeker op 10 februari,waar je dan je ervaringen en belevenissen met ons kan delen.
    Lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 45778

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: