vervolg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee dag allemaal. das effe snel he. vandaag vrijaf genomen. Bietje koud, en heel veel wind. met nog een vrijwilligster naar de pinquins gegaa. Oh wat mooi zeg, het zijn kleintjes, maar je lach je rot als ze aan de wandel gaan. Zou er een heel verhaal om heen kunnen maken.Echt helemaal geweldig op het strand maar ook inn de wilde zee vandaag. Constant kopje onder en daar zijn ze weer.Ja, en piquins blijven hun leven lang bij elkaar. Das mooi hee. Nou verder weinig te melden. verslag van gister was lang zat he. Nou tot een dezer dagen dan maar weer. ik ga proberen wat fotos te plaatsen. Doei xxxxxxxxxx

  • 31 December 2010 - 13:34

    Loes LVS:

    Hallo Liesbeth,
    Zojuist je beide berichten met veel herkenbare tropenperrikelen en
    -bijzonderheden gelezen.
    Een gezellige jaarwisseling en keep up the good work!
    Liefs, Loes

  • 31 December 2010 - 15:07

    Jettie:

    Hoi Liesbeth!!
    Wat een lang verslag en wat maak je weer veel mee! Niet direct het project waarvoor je bent afgereisd he? Komt misschien nog wel, dat hoop ik tenminste wel voor je!!!
    Blijf genieten daar met de heerlijke temperatuur. Hier is de dooi ingetreden, er ligt nog maar 'n beetje sneeuw hier en daar.
    Ik wens je een gezellige jaarwisseling en meis, een knallend goed begin van 2011!! Maak er wat van, de start in Afrika is al heel bijzonder. Ik wens je alle goeds toe!
    liefs van Jettie

  • 01 Januari 2011 - 10:33

    Wendy:

    Zo op deze 1e januari is het wel erg leuk te lezen hoe jij je vermaakt daar in het warme afrika. Jammer dat het met het project en kantoor enzo gedoe is, maar heb toch de indruk dat je genoeg ervaart en je je draai wel gevonden hebt. Goed te lezen!
    Hopelijk lukt het je de foto's erop te krijgen! Nog de beste wensen voor 2011! Liefs

  • 01 Januari 2011 - 13:00

    Manja.:

    Hoi Liesbeth,
    Allereerst de beste wensen voor 2011 met gezondheid, voorspoed en geluk.
    Fijn om te lezen dat je ook nog geniet van die dingen die je alleen in Zuid Afrika kunt zien.
    Succes met je werkzaamheden.
    Lieve groet , Manja.

  • 03 Januari 2011 - 10:23

    Benjamin En Marijke :

    lieve liesbeth,
    waarom zit je in afrika? kom je ooit nog terug? benjamin.
    ik vond het heerlijk op sri lanka en wil jou graag een heel mooi, gelukkig nieuw jaar 2011 wensen met veel liefde, geluk en vriendschap van de kastanjetuin.
    Fijn reis!! benjamin en marijke

  • 03 Januari 2011 - 15:32

    Ahhhhhhhhhhhhhhhh:

    Lukt niet echt met de foto,s eentje maar en dan zegt tie , je hebt er al 10 geplaatst. Niet dus. wacht op reactie van Wendy of Michel ??? GrxxxxxxxxxxxxxTaaaante

  • 03 Januari 2011 - 15:35

    Weerus Kwijt:

    Had een mooi verslag gemaakt van een hele pagina,istie kwijt!!! Zal uiteraard aan mij liggen. Kom morgen terug. Doei allemaal.

  • 04 Januari 2011 - 16:27

    Heet Heet:

    Dag lieve allemaal en trouwe schrijvers.
    Nou allen, een heel mooi en gezond 2011. Hopelijk hebben juulie het net zo tof gehad als ik.De dagen vliegen voorbij. Over 14 dagen alweer terug. 1 maand is het te kort hier. Oudejaar doorgebracht in de sloppenwijk. Maar super bizonder en een hele ervaring. Had diezelfde dag gewerkt en had een hoop eten en drinken bij me voor de fam. (waar wij achter aan het mestelen waren,wordt opvang voor kleindjes), na lang nadenken ,niet met de andere volentiers oudejaar vieren maar bij de fam. Nog meer eten en flessen bier gekocht. Ze werden gek van blijheid. Delen doen ze zeker met andere buren,iedereen komt binnengestapt en eet mee. Op = Op . Openvuur gemaakt en een geroest rooster erop en braaien maar. wat macaronie erbij en tom, en komk. en brood , maar wat een tevredenheid. Ben daar tot 21.00 uur gebleven en toen weggegaan. (wordt dan te gevaarlijk zeker voor ousiders)Maar ja ,plassen moet ook gebeuren, Kom maar mee, in de huiskamer (?)ghrote gele emmer met w.c. bril erop , gordijnen(?) dicht en daar gaat tie dan. maar ja, ik moest na enkele uren weer. Nee niet in de huiskamer, mijn geur = mijn geur (ha ha ah). Ik met de kakpot (zo noemen zij hem ) naar buiten in het nieuwe huis gaan zitten. geen deuren geen ramen. Het heeft dus geen inzegening meer nodig he. Ik wat water in de pot gedaan en achter buiten onder het zand bedolven. Ja ja je maakt daar wat mee. Om 00.00 uur alleen, naar buiten enkele mensen kwamen me nieuwjaar wensen, En ik naar de buren. Un praatje en een ieder gaat weer naar binnen. Einde oefening. Vond het niet erg om alleen te zijn deze keer. was prima, Ik heb enkele mensen en fam. leden sms gezonden, maar waarschijnlijk niet aangekomen. jammer. Nieuwjaar ben ik naar Kaapstad gegaan, allerlei bands en muziekgroepen. maar wat een volk op straat,zo vol nog nooit eerder gezien en meegemaakt. Op de grond met heel hun hebben en houwen. Liggen hangen zitten staan,en maar eten, en chips happen. Zulke ontzettend overvolle dikke mensen. Echt afschuwlijk om te zien.,en dan de dronkaards er naast. Nou ja vorm maar een beld. Op borreltijd daarna naar enkel vrijwilligers gegaan. was gezellig. Zondag uitnodiging om te gaan ontbijten bij mensen. ZOOOO super zeg,wat een gastvrijheid, fam. en anderen komen binnen stappen en terplekke wordt er heerlijk ontbijt klaargemaakt. Daarna naar falsbay. gewndeld in de bergen en ,prachtig mooi . Aan het strand en rotsen ,uitzicht op de oceaan en bergen ,in een heel toffe tent wijntje genomen en nog en nog een. Toen modernjazz live muziek. Zo helemaal te gek, wat een sfeertje daar ,kan het niet beschrijven, zo tof . Uiteindelijk met taxi naar huis 19.30 uur. (3 euro)Niet verantwoord om met de trein terug te gaan. Gister opgehaald en met 50 kinders en volwassenen naar zee en de piquins. Zo, ze huppelen tussen de strandgasten door. Geweldig die eigenwijze dieren. Over rotsen moeten klimmem met al de bagage ,s bij ons en kleine kinderen, die van hand tot hand gingen. EEn ieder helpt elkaar en lacht. Toffe dag dus. veel met de kids in het water gespeeld en gedaan. S,avonds van mijn gastadres ,haar zusje gegeten, buiten zitten kletsen en un glaasje wijn. dat gaat aardig met ijsblokken. het was vandaag 35 gr. morgen 36. vandaag eigenlijk sportdag ,maar uiteindelijk besloten om met minitaxibusjes naar zee te gaan . Ik heb dat nu betaald anders konden we niet weg.Veel plezier met allemaal, kids zijn dan zo uitgelaten he. heerlijk. Overigens 1 jan hadden we volop regen in de morgen. S,middags weer een blauwe lucht. Ik zal jullie wel jaloers maken he. het weer in Nederland zal niet echt geweldig zijn. . Nou jullie weten weer het e.e.a.,ik ga weerus proberen de foto,s erop te krijgen. zal toch eens motte lukken he Voor allemaal een dikke zoen. vandaag en de komende dagen zijn wel anders dan vorig jaar he familileden,denk er veel aan. xxxxxxxxxxx Liesbeth

  • 06 Januari 2011 - 09:00

    Marinet:

    Hallo LIes,
    Op de eerste plaatst een gezond en liefdevol 2011.
    Het is dat ik dagelijks je site op zoek anders had ik niet geweten dat je weer een stuk had geschreven .Ik krijg n.l. niets door op mijn e-mail adres terwijl ik dat wel aangegeven heb .
    Vandaag de sterfdag van ons aller moeder .Wat gaat het toch snel het is als de dag van gister .
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt gelukkig en geniet er dan ook lekker van.Lijkt me wel een heel bijzondere ervaring met oudjaar in de sloppen wijken van Afrika te zijn.
    Wim Ineke en ik hebben het ook gezellig gehad samen .Eerst wat geborreld toen lekker gegeten en daarna tv aan gezet .Maar we zaten zo te praten dat het inens al 24.00 uur was dus vlug de champagne gepakt.
    Daarna wilde ff buiten kijken geen spat vuurwerk in het Groene Woud of Noutenhof te zien .Dat vind ik wel jammer .OM 4.00uur zijn Wim em Ineke naar huis gegaan .
    Zaterdag ben ik op stap geweest met Leny en Zondag heel gezellig met Marian en haar buurmannen veel gelachen .
    Ok nog naar de Venise geweest met hun .En zij hebben mij om 23.00uur thuis gebracht Laurent was inmiddels om half 8 al geariveerd met zijn ouders maar ik was er niet.
    Zondag komt Manuela en blijf dan thuis verders gaat hier alles zo zijn gangetje .
    IK wens je nog heel veel fijne dagen met de kids en mensen daar.
    Het schiet al weer op de tijd vliegt ook voor jou daar denk ik .
    Nou Lies tot hoors weer,
    Liefs van je zus ,
    Marinet .

  • 06 Januari 2011 - 09:05

    Marinet :

    Hoe kan ik het nou vergeten deze xxxxxxxxxxxxxxx voor mijn kleine zusje .
    Doei.
    Marinet.

  • 07 Januari 2011 - 10:21

    Geweldig:

    Dag en Hoi allemaal.Wat een verschil van leven, sjonge jongejonge. Ben de laatste dagen veel op stap geweest met de kinderen. Sportdag en zo. Zo geweldig te zien hoe blij ze zijn en kusjes komen geven. Spelen en heel veel liedjes zingen,allemaal in het nederlands. Afrikaanse taal is prachtig ,zo zekunnen het een en ander verstaan.. De kinderen waar wij nu mee op stap zijn ,zijn ook van arme fam. maar niet zo als in de sloppenwijk. Gister zijn we met de kinderen in de trein naar Kaapstad gegaan. Een wagon wordt van te voren gereserveerd ,en voor we met zun allen de terin ingaan,moeten ze allemaal op het station zitten en luistern wat de leider gaat vertellen . En dat is zo geweldig om te zien, streng maar zoveel humor. En ze luistern allemaal,en lachen wat af. Te warm om naar het stadion te gaan, dus wij (vrijwilligers) besloten om geld bij elkaar te leggen om een boottrip te maken.van 30. min. Zowel de volwassen vrouwen als zeker de kinderen waren opgewonden. Eerste keer op de boot. Geweldig. Veel muziek op straat (waterfront) and gospels. Waaaauw. Wat een stemmen zeg Machtig mooi. Daarna zijn de kinderen met andere vrijwilligers weer terug gegaan. Met enkele volentiers een afscheids borrel en eten genomen. Er zijn vrijwilligers die weer naar huis moeten of gaan in botswana werken. Allemaal toffe jonge lui vanf 17 jaar tot ha ha mijn leeftijd. Ben uiteraard de oudste. . Das geen punt. Onderling gewoon tof. Nu ben ik bij iemand die een eigen zaak heeft ,en mag zijn internet gebruiken. En zo gastvrij,dat kennen wij dus echt niet hee. Hun huis is jouw huis. Deze man sam en vrouw doe heel veel voor de kinderen in de regio en de sloppenwijk. Kinderen van de sloppenwijk gaan dus NOOIT maar dan OOk NOOIT op pad. Laat staan met de terin, bus ,naar de zee, of wat anders. . De planning = nu dat we volgende week met 60 kinderen naar zee gaan. Eigenlijk moeten we dan 30 vrijwilligerszien te krijgen, want deze kids zijn anders dan de kids hier. Het punt = ,en ja daar kom ik aan ,zal om en nabij de 200 euro gaan kosten . We moeten un bus huren (trein is geen optie met de deze kids )en volop eten meenemen,(thuis hebben ze bijna niks)Mijn vraag = dus ,zijn er mensen die mij willen en kunnen sponseren. Ik zal mijn rekening nummer geven dat = 1792652 tnv liesbeth riemslag = INGbank. Zal beslist niets voor mijzelf gebruiken ,hopelijk vertrouwen jullie mij. .Het enige wat ik kan laten zien is na volgende week woensdag hoe blij de kids zijn geweest. 1 dag per jaar buiten de sloppenwijk en naar ZEE.goede eten en drinken. het is een drup in de oceaan, maar iedere drup maakt een groot meer. Van harte hoop ik dat jullie mij willen of kunnen sponseren, en zeg bij voorbaat nu al DANK JEWEL namnes de kinders. EEn ding weet ik zeker, ik ga terug,maar dan voor langere tijd.
    Ik hoop dat ons smartlappenkoor weer een toffe repetitie hebben gehad. Enne , ze kennen hier geen smartlappen zoals wij hoor. Its ook meer de Gospel,maar wat een stemmen en acrobatiek erbij. Ongelooflijk.
    En ja Fam. Heb veel aan mama gedacht ,alles komt toch terug waar je ook bent. Maar ben tevreden. Nou lieve lui, ik stuur jullie heel veel warme groeten (36 gr. ) en kom binnenkort weer terug op internet. Liefs voor allemaal, and keep it Cool. xxxxx Beths

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 45783

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: