daar is Liesbeth, jajaja - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu daar is Liesbeth, jajaja - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

daar is Liesbeth, jajaja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

ALLEREERST LIES, JE MOET EEN NIEUW REISVERSLAG AANMAKEN, DAN PAS KRIJGT IEDEREEN EEN BERICHTJE OP ZIJN/HAAR EMAIL DAT JE WEER WAT HEBT GESCHREVEN!!!
Heb de boel maar even gekopiierd en geplakt, zodat anderen je bericht nu ook gaan lezen. X Jacqueline

Dag lieve allemaal en trouwe schrijvers.
Nou allen, een heel mooi en gezond 2011. Hopelijk hebben juulie het net zo tof gehad als ik.De dagen vliegen voorbij. Over 14 dagen alweer terug. 1 maand is het te kort hier. Oudejaar doorgebracht in de sloppenwijk. Maar super bizonder en een hele ervaring. Had diezelfde dag gewerkt en had een hoop eten en drinken bij me voor de fam. (waar wij achter aan het mestelen waren,wordt opvang voor kleindjes), na lang nadenken ,niet met de andere volentiers oudejaar vieren maar bij de fam. Nog meer eten en flessen bier gekocht. Ze werden gek van blijheid. Delen doen ze zeker met andere buren,iedereen komt binnengestapt en eet mee. Op = Op . Openvuur gemaakt en een geroest rooster erop en braaien maar. wat macaronie erbij en tom, en komk. en brood , maar wat een tevredenheid. Ben daar tot 21.00 uur gebleven en toen weggegaan. (wordt dan te gevaarlijk zeker voor ousiders)Maar ja ,plassen moet ook gebeuren, Kom maar mee, in de huiskamer (?)ghrote gele emmer met w.c. bril erop , gordijnen(?) dicht en daar gaat tie dan. maar ja, ik moest na enkele uren weer. Nee niet in de huiskamer, mijn geur = mijn geur (ha ha ah). Ik met de kakpot (zo noemen zij hem ) naar buiten in het nieuwe huis gaan zitten. geen deuren geen ramen. Het heeft dus geen inzegening meer nodig he. Ik wat water in de pot gedaan en achter buiten onder het zand bedolven. Ja ja je maakt daar wat mee. Om 00.00 uur alleen, naar buiten enkele mensen kwamen me nieuwjaar wensen, En ik naar de buren. Un praatje en een ieder gaat weer naar binnen. Einde oefening. Vond het niet erg om alleen te zijn deze keer. was prima, Ik heb enkele mensen en fam. leden sms gezonden, maar waarschijnlijk niet aangekomen. jammer. Nieuwjaar ben ik naar Kaapstad gegaan, allerlei bands en muziekgroepen. maar wat een volk op straat,zo vol nog nooit eerder gezien en meegemaakt. Op de grond met heel hun hebben en houwen. Liggen hangen zitten staan,en maar eten, en chips happen. Zulke ontzettend overvolle dikke mensen. Echt afschuwlijk om te zien.,en dan de dronkaards er naast. Nou ja vorm maar een beld. Op borreltijd daarna naar enkel vrijwilligers gegaan. was gezellig. Zondag uitnodiging om te gaan ontbijten bij mensen. ZOOOO super zeg,wat een gastvrijheid, fam. en anderen komen binnen stappen en terplekke wordt er heerlijk ontbijt klaargemaakt. Daarna naar falsbay. gewndeld in de bergen en ,prachtig mooi . Aan het strand en rotsen ,uitzicht op de oceaan en bergen ,in een heel toffe tent wijntje genomen en nog en nog een. Toen modernjazz live muziek. Zo helemaal te gek, wat een sfeertje daar ,kan het niet beschrijven, zo tof . Uiteindelijk met taxi naar huis 19.30 uur. (3 euro)Niet verantwoord om met de trein terug te gaan. Gister opgehaald en met 50 kinders en volwassenen naar zee en de piquins. Zo, ze huppelen tussen de strandgasten door. Geweldig die eigenwijze dieren. Over rotsen moeten klimmem met al de bagage ,s bij ons en kleine kinderen, die van hand tot hand gingen. EEn ieder helpt elkaar en lacht. Toffe dag dus. veel met de kids in het water gespeeld en gedaan. S,avonds van mijn gastadres ,haar zusje gegeten, buiten zitten kletsen en un glaasje wijn. dat gaat aardig met ijsblokken. het was vandaag 35 gr. morgen 36. vandaag eigenlijk sportdag ,maar uiteindelijk besloten om met minitaxibusjes naar zee te gaan . Ik heb dat nu betaald anders konden we niet weg.Veel plezier met allemaal, kids zijn dan zo uitgelaten he. heerlijk. Overigens 1 jan hadden we volop regen in de morgen. S,middags weer een blauwe lucht. Ik zal jullie wel jaloers maken he. het weer in Nederland zal niet echt geweldig zijn. . Nou jullie weten weer het e.e.a.,ik ga weerus proberen de foto,s erop te krijgen. zal toch eens motte lukken he Voor allemaal een dikke zoen. vandaag en de komende dagen zijn wel anders dan vorig jaar he familileden,denk er veel aan. xxxxxxxxxxx Liesbeth

• 07 Januari 2011 - 09:23

Els Sterenborg:

Liesbeth vanuit Apeldoorn, een heel goed, gezond en liefdevol jaar toegewenst. Dikkekkus.

• 07 Januari 2011 - 13:18

Loes LVS:

Liesbeth,
    Leuk om over je bijzondere feestdagen te lezen.
    Veel geluk in 2011.
    Hartelijke groet, Loes

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008