ja ja - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu ja ja - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

ja ja

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Januari 2012 | Nederland, Breda

Nog heel effe voor wij naar het elizabeth centrum gaan. Ben effe telefonisch niet bereikbaar,mijn mobiel is n.l. gepikt. Morgen dus naar politie. ben helaas heel veel tel. nummers kwijt. Maar ja . Tot een volgende keer,santasana = heel erg bedankt. Voor al de leuke en lieve reacties. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Januari 2012 - 19:50

    Maya:

    Hoi Liesbeth,

    Ben een beetje laat alsnog alle goeds voor 2012 maar er is de laatste tijd bij ons weer veel gebeurd had je nog net een goede jaarwisseling gewenst
    Nou Liesbeth fantastisch wat je allemaal doet ons Anne en Chris waren ook vast en zeker trots op je geweest.
    Liefs Maya.

  • 16 Januari 2012 - 09:21

    Liesbeth Riemslag:

    Ja goeie morgen daar ben ik weer. Vanaf 9 Januari, is de tocht behoorlijk zwaar geweest, klimmem. klauteren, erg warm en maar doporgaan (rustig met lopen = voetje voor voetje)berg op en berg af en niet zomaar hoor. Af en toe geen adem meer, maar doorgaan. Aangekomen op het andere kamp staat daar thee met popcorn, koekie, en water thee koffie. Nou dan na 5 min is de zwaarte weer uit de benen. het eten is geweldig en in de tent waar het eten wordt gemaakt is een gezellige bende. De nachten worden al kouder maar een beste slaapzak doet wonderen.In de ochtens gewkt worden met koffie of thee en een piepklein teiltjeom je wat te kunnen wasen. Eerst gezangb en wij in polonaise de om hen heen gedanst. Wat een begin van de dag zeg. Helemaal te gek. Wij gaan weer hogerop en weer naar beneden vandaag ook voor de acclimatisatie. De jongens breken inmiddels de teneten af en maken zich gereed om ook te gaan sjouwen. Vandaag vasn 3/800 naar 4.6oo meter.Koud maar het landschap is erg indrukwekkend af en toe zien we de Kili boven alles uitkomen. Nu op naar de Lavatower. oei oei wat een zware tocht. Van hoog naar laag (uitglijden dus)en koud op deze berg. Ik neem water met theezakjes erin, en schenk er maar nescafe bij. Ja ja alles smaakt hoor. We hebben een geweldig uitzicht. Enkele van ons beklimmen nog de lavatower, maar deze is toch wel gevaarlijk. Knap van ze hoor.Tijdens een heftige afdaling zien we de reuze lobeliua,s ,geweldig mooi. Vroeg de koffer in om de andere dag een steile berg te gaan beklimmen. Is maar 400 meter maar ziet er niet erg makkelijk uit.
    Slecht geslapen een aan den dunne. (Krijg je er gratis bij )Via de flanken van de Kili naar boven Een aardig zware taak,enne gevaarlijk met al die afgronden. Ben af en toe wel bang. Gidsen en dragers (met tafels en stoelen ,water eten en onze bagage op de rug of hoofd passeren ons heel gemakkelijk. Onvoorstelbaar en onbegrijpelijk wat deze jongens afsjouwen. Ijzersterk en nemen alle risico,sZe blijven uitermate vriendelijk en aardig.Geen enkel chagerijnig gezicht. Nee ,,,lachen juist met die prachtige tanden. Donderdag dun 12 de jan. Gaan we weer opnaar de 4.600 meter. Weer een aardige klim, maar voldaan tijdens de lunch in het kamp.naar bed, om 17.00 uur eruit voor diner (heerlijk) weer terug naar bed, om 23.30 uur aangekleed (veel kleding aan enzo ) met zun allen richting de top. We moeten in pik donker 1300 meter stijgen en het is behoorlijk koud. Meerdere groepen gaan naar boven. Ik krijg een gids mee en hij sjouwt mijn rugzakje van 6 kilo. Wat er met mij gebeurde weet ik niet, maar moest steeds stoppen om even mijn ogen dicht te kunnen doen. Slapen ,en met ogen dicht klimmen.Echt niet normaal. Op een gegeven moment vertelde ik dat zelfs mijn benen weigerde om nog iets te doen (benauwdheid viel mee.)Dat ging maar zo door. Mijn handen waren zowat bevroren,en mijn beneb weigerde en mijn slaap werd erger. Totdat 100 meter voor de top ik echt niet meer kon en moest afhaken.Balen als een stekker maarja, hoogte ziekte kan een ieder overkomen. 3 uur afdalen ,en dat was hevie ontzettend. Keikapot na 3 uur de slaapzak in. Vies /vuil en toch wel een beetje teleurgesteld/ Maar goed. Zaterdag de andere allemaal (4 niet gehaald)gefeliciteerd. Daarna naar Kia lodge. Spullen op die prachtige kamer en op aan een pilske. Nou ja Pilske. Zondagmorgen had ik (de andere ook een aardige kater) Kwam er toen ook echt achter dat mijn telefoon foetsie was. Dat was dus echt balen. Zo meteen naar politie met Mirjam. (haarslaapzak van 700 dollar is omgeruild ) Dus ook aangifte doen. Ja ja je maakt hier vanalles mee hoor. Vanochtend tromgeroffel, kindjes (300)en zingen naar school in die pachtige uniformen. Sommige zijn zo baldadig he, die knappe koppie,s te gek. Nou we gaan maar weer eens wat doen. EEn mooie maandag verder en tot . ?????????????xxxxxxxxen zonnige kusjes wel te verstaan Liesbeth De groet speciaal voor Elly ,Ans, en Dieske en Johan, en een eder die dit leest Houdoe hee.

  • 16 Januari 2012 - 15:54

    Jantje:

    hoe dan ook.....m'n petje af voor jou...ik vind 't geweldig wat je hebt gepresteerd!!!!!!!!!!!!!!!xxx

  • 16 Januari 2012 - 20:58

    Jettie:

    Ik ben helemaal onder de indruk van wat je schrijft Liesbeth! Wat een ervaringen en wat heb je veel bereikt, ik vind het ontzettend knap!! Op die top had je natuurlijk wel willen zijn en ook willen zien, maar jouw prestaties zijn geweldig!! Begrijp ik goed dat je 4 dagen gelopen hebt, dwz geklommen! en tussendoor slapen en eten....in die atmosfeer, die hoogte, want je bent hoog geweest zeg!! Geweldig geweldig! Ben erg benieuwd of je foto's hebt kunnen maken, zal wel heel speciaal zijn en 'n ervaring om nooit meer te vergeten!! Ik blijf je volgen en zie uit naar je verslagen en ook al 'n beetje naar je thuiskomst. Blijf voorzichtig hè? Lieve groet, Jettie

  • 16 Januari 2012 - 21:53

    Jacqueline:

    Hey berggeit, en nu time to relax voor jou! Nonnen lees ik, maar wanneer ga je op safari? Heb je me beloofd hee, om ook even echt vakantie te houden! Enne...pole pole!X Jacq

  • 17 Januari 2012 - 16:17

    Harry:

    knap hoor zus wat je gepresteerd heb bijna de top ongelooflijk goed je heb straks weer veel te vertellen veel plezier bij de nonnen [zijn er ook paters]? wie weet dikke kus harry sjanet en kids

  • 17 Januari 2012 - 22:22

    Marinet:

    Hallo Lies ,
    Toch de pagina gevonden .
    GEWELDIG WAT EEN AVONTUUR !!Dat kan niemand je meer af nemen jij bent er echt geweest en de top bereiken had je graag gewild maar je bent niet de enige die hier moest afhaken .
    Ik hoop dat je nu nog een paar leuke weken hebt om ook wat rust te nemen en andere indrukken op te doen zoals jacq ook schrijft safari .Dat moet je ook hebben meegemaakt .Je hebt nu onderhand alles al meegemaakt maar dit is ook een avontuur dus als je de gelegenheid hebt doen .Wel erg van je fototoestel en je tel .Hoop dat je een nieuwe hebt kunnen kopen anders heb je ook nog geen foto's.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag .
    Lieve groetjes
    marinet .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 45766

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: