masai - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu masai - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

masai

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

21 Januari 2012 | Nederland, Breda

Goei zaterdag lieve allen. Mijn vorige verslag waarschijnlijk verkeerd geplaatst. Hopelijk gaat er veel goed in het koude kikkerland. Hier staat de zon hoog aan de hemel. Ben nu mret Mirjam (uit rotterdam ) in Moshi. ij vertrekt vanavond naar Nederland. Gister en j.l dinsdag zijn we smane naar de markt gegaag.Ja e hele echte masaimarkt. Wat je daar ziet en ervaart is met geen pen te beschrijven. Als enige 2 blanke waarvan 1 mooie lange meid met blonde haren een bezienswaardigheid tussen honderder masai mensen. In en in Zwart en enorme lange oorlellen met lange oorbellen. Prachtig om te ien, maar stinken. !!!!! Met enkele hebben wij een biertje (warm )gedronken. We hebben nog steeds geen elekticiteit). Foto,s maken kan dus niet ,maar sjonge sjonge wat een beklevenissen................ Tussen de groenten/fruit ezels. kannen water, stoffen en half dooie kippen,staan wij het liedje te zingen DE MAAN IS ROND. Ze liggen echt in een deuk. . Maandag vertrek in voor Safari met 1 spaanse en 2 amerikanen. . Zondag 30 januari weer terug bij elizabeth centrum om dan dinsdagavond weer naar Nederland terug te keren. Zal wel wennen zijn ,maar goed. Mirjam en uik hebben het heel goed smanen in het Zustershuis. Wat een humor hebben ze. De oudste is bijna 75 ,maar owee wat een energie (is van indonesise afkomst ) en een verhalen. EEn boek over haar leven schrijven zou gewelddig zijn. Nou Lieve en trouwe schrijvers ik ga maar eens mijn eetsjopje zoeken,met een lekker koud pilske erbij. Voor ons koor....... Hhel veel plezier morgen bij Koss en Rietje. De Groeten en een dikke warme zoen vcan mij voor allen. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXLiesbeth,

  • 21 Januari 2012 - 10:22

    Elly:

    En nu maar lekker genieten van je safari met mooi weer! Hier lijkt het wel of de herst is begonnen. De viooltjes blijven bloeien zo ook de narcissen al.
    Dikke zoen van mij.
    Elly

  • 21 Januari 2012 - 10:51

    Ria Sips:

    wat een verhalen,ik vindt het zo fasinerend wat jij allemaal meemaakt.
    Je komt toch nog wel terug,of blijf je bij die stinkers, geintje!!!!
    Groetjes Ria

  • 21 Januari 2012 - 11:00

    Sharon:

    Wat ben je toch al lang weg zeg. Heerlijk, wat een ervaringen doe je daar op!
    Geniet lekker van je safari, zal ook erg bijzonder zijn.

  • 21 Januari 2012 - 11:57

    Manja:

    Nog even lekker genieten van alle bijzondere indrukken en belevenissen. Ook nog even 'n paar ontspannende Safari dagen gewenst. Hier is het kil en somber en regenachtig. We nemen er maar 'n neutje op en zingen er een liedje bij. Lieve groet.

  • 21 Januari 2012 - 15:30

    Jantje:

    hey betske,geniet nog van je laatste dagen daar voordat je hier in 't regenachtige land terugkeert,veel plezier nog xxx liefs jantje

  • 21 Januari 2012 - 17:14

    Maya:

    Echt gaaf hoor op safari geniet maar goed van de natuur beter als half dode kippen .


  • 21 Januari 2012 - 17:16

    Maya:

    liefs maya

  • 21 Januari 2012 - 17:59

    Jacqueline En Anton:

    Lieve Lies, oh oh oh waren we maar even daar! Wat jij allemaal meemaakt is zoveel leuker dan ons dagelijkse leventje. En volgens mij heb je het enorm goed naar je zin!
    Wow, op safari, helemaal te gek. Wat een (bijna) mooie afsluiting van deze reis. ik sprak Mirjam van de Kili klim gister, die was ook zo trots op je en heeft genoten van je gezelschap.
    Daag lief vriendinneke, geniet geniet geniet hee!!

  • 22 Januari 2012 - 10:17

    Anouk En Erwin:

    Geniet nog van de laatste dgn en alvast een goede terugreis!

    X van ons

  • 23 Januari 2012 - 19:49

    Maria:

    Hoi Bets,
    Wat een belevenissen, geweldig.
    Ik wil je hierbij ook alvast een hele voorspoedige terugreis toewensen .

    Wees ge.....
    Groetjes Maria

  • 24 Januari 2012 - 07:07

    Marinet:

    Hoi Lies .Nou jij weet straks niet waar je moet beginnen met je verhalen wat een reis dit keer .
    Eindelijk heb je nu waar voor je geld gekregen en het echte leven daar ook helemaal mee mogen beleven .
    OOk de Safari zal grote indrukken achter laten hele fijne reis en geniet ervan .
    Tot ziens weer in Breda komt nu langzaam aan weer in zicht .Wat het weer betreft kun je beter in Afrika blijven het is hier al die tijd rain en nog eens rain en stormen .Zal ff wennen weer zijn .IK zou zeggen tot in Breda deen hele fijne week nog en een voorspoedige reis terug .
    Lieve groetjes ,
    Marinet .

  • 25 Januari 2012 - 22:07

    Jacqueline:

    nou ja laatste dagen?? je hebt nog een kleine week in het vooruitzicht. Voor velen is 1 week echt op vakantie gaan per jaar het maximum. Geniet ze met volle teugen en pluk ook daar de (Tanzaniaanse) dag! X

  • 28 Januari 2012 - 12:14

    Heleen:

    Nou Nou wat een belevenissen, jammer dat je geen foto's kunt maken, sla het maar goed op in je geheugen!

    Het zal wel tegenvallen om weer terug in Nederland te zijn volgende week.

    Ik wil je graag nog een nieuwtje vertellen: Irene is gisteren geslaagd voor haar rijbewijs, hoera. Zijn we blij mee.

    Laten we maar weer eens wat afspreken als je weer in ons Hollandse land bent, dan horen we al je verhalen "life".

    Lieve groeten.
    Heleen.

  • 29 Januari 2012 - 08:52

    Liesbeth:

    Dat ben ik dus zelf, kan effe niet inloggen, internet doet wat vreemd wat normaal is hier. Ah Irene proficiat, wat zal je blj zijn meisje.Nou ik heb begrepen dat het weerniet zo leuk is . Nou ja, daar komen we weer wel overhene hee. De safarie zit erop. Zou 7 dage zijn maar het zal afrika niet zijn om belazerd te worden. Ben dus 5 dagen gegaan. Eerlijk ,ik vond de safarie veel mooier 4 jaar geleden,zag daar al de hele grote jongens van dichtbij. Nu de neushoorn en nijlpaard niet. Maar goed de natuur is geweldig. Groep de eerste waren 2 jongelui uit australie, die alleen maar met elkaar contact hadden. geen punt ik vermaak me wel. De twede groep was leuker,Maar ja, ze beloven (safarieburo)van alles ,maar kloptniet veel van, vieze kapotte tenten, geen matras, geen hoofdkussen, eten was ook niet geweldig (vergeleken bij andere groepen. )Dat was echt goed. ja en ik mocht dan 200 dollar per dag betalen. (alle andere waar ik contacten mee had ) 135, of 150 dollar per dag.zo, er is veel aan neativiteit voorgevallen door al dat gedoe. Maar ben gister op het safarieburo geweest, ook zij zijn (vlg hen ) belazerd door chauffers en zo. (beide b

  • 29 Januari 2012 - 09:04

    Liesbeth:

    Ja ik,dus. Kan effe niet inloggen, internet doet vreemd. ou over 3 dagen weer thuis. Zal de kids, omgeving en masaai mensen missen, zo ontzettend aardig. Maar er zijn ook andere nare dingen. Zal er niet te veel over vertellen, maar de boel oplichten gaat goed hier. Safarie was mooi, maar 4 jaar geleden was veel en veel mooier. Maar de natuur was geweldig ,Heel ruig enzo. apen, leeuwen,olifanten giraf,buffels, zebra,s impala,s wilde beest,van dichtbij. Blijft geweldig natuurlijk. Mooi weer , maar helaas belzaerd met geld. Ik laat het maar los. Geniet nog een paar dagen op deze geweldige plek (grote boerderij)bij de nonnekus. We lachen veel., en zijn heel goed voor mij. Nou jongens dat was het dan weer voor vandaag, ik ga eens een eindje kuijeren. Irene ,proficiat he meid, geweldig hoor. Nou Harry ik hoop dat ik je woensdagochtend mag zien op het vliegveld.Ik hoor n.l niets van je . heb sms verzonden enzo. Maar goed. Houdoe allemaal en tot over 3 dagen in ons koude kikkerland ,wat ook weer goed is om thuis te komen. Nou Willem, goeie voetballers hier hoor. Zo zo . Houdoe en een dikke zoen voor allemaal. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Januari 2012 - 19:37

    Jacqueline:

    Ha Tanzaniaans warhoofd,
    kan het allemaal niet meer volgen waar je berichten op plaatst. Denk dat dit voor nu je laatste bericht was. Jammer dat safari niet naar wens was. hop dat je toch genoten hebt. Tot gauw!
    X Jacqueline en Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 45789

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: