Kilimanjaro - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Kilimanjaro - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Januari 2012 | Nederland, Breda

AAn al die lieve mensen die dit lezen.. Laat mij maar eerst beginnen met te zegeen , dat ik de top NIET heb mogen /kunnen behalen op 100 meter na. zal straks verslag doen.Woensdag 4 januari ben ik bij een weesjongen van 18 geweest die prachtige tekeningen maakt ,met een van onze kleine mannekus. helemaal top om dat te zien, en die kleine tekende gelijk alles na, tot alle details toe. S,middags effe naar Moshitown om nog het e.e.a. te regelen voor de safari. Oh oh, wat een armoede soms. mannen die werkelijk waar geen broek aan de gat hebben. Alles hangt eruit. En maar zoeken naar eten op straat. Zo een ontzettend onmenselijk bestaan.Op zo,n moment weert je ook niet wat te doen. En dan trakteer ik in de avond voor ons allen op patat en kip, en wat sla. Kinders helemaal door het dolle. Wat zijn ze toch tof.Jonny van 6 jaar springt bij regelmaat p mijn rug en wil dan mijn baby zijn, nou dan scheurt je hart wel hoor.. Als hij me zag ,gaf die altijd een knipoogje. (\zo eigenwijs hee )THuis gekomen,begonnen ze een lied voor me te zingen. Zo mooi !!!!! Huilen en naar bed. Ik ook . Donderdag naar de kia Lodge ,weer afscheid en weer huilen. zal ze missen. Kia lodge prachtig mooi. Lekker zwemmen. Door naar het Elizabeth centrum (daar was de sponsering voor )Geweldig ontvangst en we hebben met ons tienen 15.ooo opgehaald. Moi bedrag dus. heb foto,s gemaakt. Daarna even naar Masai
markt. ZOOOOOOOOOOOO!!!! TE GEK ZEG !!Uiteraard geen foto,s maken (of geld geven )Maar ik heb ze nederlandse liedjes geleerd, zodat de andere stiekeum konden filmem en foto,s maken. ha ha . Andere dag op naar het eerste kamp met grote truck gebracht. (warm weer. )Het is niet na te vertellen wat er door je heen gaat . Allemaal zwarte moooie mensen die met groepen mee gaan. Als dragers , kok, ober, gidsen en noem maar op. Wij hadden er in totaal 40 bij ons.Verzamelen, en wat een drukte van jewelste. mensen en truks vast in de modder, grote rotspartijen, bomen en mangoapen. Gelijk wordt ik geroepen , bibi hier en bibi daar. Wel leuk hoor. Da n op ,te voet met bagage (rug van 6 kilo ) naar het eertse kamp. Oei oei een aardige klim, langs en door rotsblokken, zand,kiezels en modder. En dan jaaaaaaaaaaaaaaa, tafels en stoeln staan klaar voor onze eerste lunch. (met zelfs 2 vaasjes met kunst bloemen. ) heerlijk elunch en de jongens gaan dansen en zingen voor ons. Oh oh Wat een ervaring (zover van huis en dan dit. )Kan het niet vertellen. Maar goed, daarna nog gelopen tot 18.00 uur. tenten en alles staat klaar. Eten,(te gek zo lekker )Daarna de plassen ( Bah bah bah ) En de tent in. Andere dag gewekt worden om 6.30 uur met koffie en teiltje water om te wassen ? tanden te poetsen. Heerlijk ontbijt en weer aan de klim. (heb wat afgezien vandaag, zo warm en wat een klim. Pole pole = rustg aan doen, voetje voor voetje. . Ontzettende mooie natuurschoon, van bloemen zo groot, bomen, mos en vulkaanrotsen. we zitten inmiddels op 3. 600 meter. Ik praat nu over 8 januari. Ik kom een dezer dagen terug, want het gaat anders te lang worden. Ben overigens mijn telefoon kwijt. Kl................ Ga even zoeken en dan zwemmen en dan naar de zusters. Mooie zondag voor allemaal. Lieve en zonnge groet van hier. Hoe gaat het met mijn buurmanneke ????xxxxxxxx

  • 15 Januari 2012 - 10:58

    Ria Sips:

    Wat doe jij toch geweldige ervaringen op
    ik vindt het zo knap van jou
    Ik hoop dat je weer veilig thuis komt.
    dikke kus. Ria Sips

  • 15 Januari 2012 - 11:15

    Manja:

    Ohhhh, Liesbeth wat een bijzondere ervaring en wat een avontuur. Ik zat echt te wachten op je reisverslag. Ik zie je daar al bezig in zo'n heel ander land.
    Kun je al die indrukken wel verwerken?
    Kijk uit naar je vervolgverslag. Liefs.

  • 15 Januari 2012 - 11:28

    Jantje:

    oh das wel balen zeg dat je 't net niet hebt gehaald,maar 't is ook niet nix wat je daar tegenkomt tijdens 't klimmen,lijkt me trouwens wel 'n uitdaging hoor!!!vind het knap dat je toch zover gekomen bent shappo voor jou xxx

  • 15 Januari 2012 - 13:04

    Betty:

    Hoi Liesbeth, Wat geweldig, dat je de klim zo ver gehaald hebt! Schouderklop voor jou! Dat moet een geweldige ervaring geweest zijn. Hoop, dat we straks mee mogen genieten met jou van prachtige foto's en nog langere verhalen dan je waar je ons nu al op trakeert. Geniet nog maar even, want de tijd vliegt. Afrika wordt inmiddels wel het land van de verdwenen spullen! Pas maar goed op jezelf, zodat ze bibi niet bij zich willen houden en wij haar kwijt zijn! Groet, Jan en Betty

  • 15 Januari 2012 - 15:52

    Jacqueline En Anton:

    Hee schatteke, oh wat zijn we blij wat van je te horen. Zitten hier allebei met tranen in onze ogen, echt waar! Supertrots op jou en je prestatie, ongelooflijk! Dat heb je toch maar gedaan en zal niemand meer van je afnemen!! Dikke kus van Sjak en Toontje

  • 15 Januari 2012 - 16:15

    Ellen En Thijs:

    De eerste weken na je vertrek was je heel frequent op digitale snelweg. Daarom duurde het nu wel lang voor we konden horen hoe het met je ging.
    Uit je eerste verslag van je toht, maak ik op dat het een geweldige ervaring is geweest. Iets wat je je hele leven bij blijft en waar je trots op kunt zijn.
    We zien uit naar je volgende verslag. Nog even twee weken genieten en dan weer terug naar het "gewone" Breda. Tot binnenkort. Ellen en Thijs

  • 15 Januari 2012 - 22:34

    Ed En Carootje:

    Lieve Liesje, GEWELDIG!! Zo ver gekomen, knap van je hoor, helemaal 'toppie'!! Wat een uitdaging ben je aangegaan zeg! En wat maak je veel mooie en helaas ook trieste dingen mee daar. Wat hebben we toch een geluk dat we hier geboren zijn.

    Geniet er nog van daar! Veel liefs, Melissa, Maxime, Isabelle, Ed en Caro xx

  • 16 Januari 2012 - 09:41

    Marinet :

    Hoi Lies .
    Ik ben er achter gekomen dat je niet al mijn berichtjes hebt ontvangen .Was vergeten mijn naam te plaatsen .Heb wel alles gevolgd geweldig .Ik denk dat er zoveel te verwerken valt dat het straks beetje bij beetje weer bij je binnen komt ,kun je nog een keer genieten .
    Wat ga je eigenlijk bij de nonnen doen ook vrijwilligerswerk? Daarna toch wel een paar dagen vakantie nog houden voor je naar huis komt? Ik wens je nog een paar mooie weken je hebt het in ieder geval volbracht de beklimming jij bent er geweest en heb het mogen ervaren .Maar bedoelde je nu 100meter er vanaf of 1000 meter? Want 100 meter is maar even oversteken toch (hahah).Ik ga weer stoppen en tot je volgende verslag van de nonnen .
    Lieve groetjes
    Marinet .

  • 16 Januari 2012 - 10:25

    Wendy:

    Was erg benieuwd hoe het je verging....eindelijk een verslag! Tja ze zullen op die kilimanjoro geen internetcafe hebben haha.
    Tjonge wat een ervaring lies! Je doet het toch maar mooi. Lees tussen de regels door dat je er ook enorm van geniet. Ik hoop dat je nu ook ff rust mag nemen van jezelf en ff mag bijkomen van het beklimmen van de kilimanjaro(!?!?!) Ben erg trots op oew!
    Kriebelt bij mij ok wel om weer m'n rugzak te pakken ;)
    Veel liefs, dikke X

  • 16 Januari 2012 - 15:24

    Elly:

    Wat een geweldige prestatie, knap dat je het zover bereikt hebt. Ben trots op je. Geniet nu nog de komende dagen! Ben erg nieuwsgierig naar al je belevenissen. Kom weer heel terug en hierbij een hele dikke zoen.
    Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 45788

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: