Kerstdagen oh oh Voorlopig gezen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Kerstdagen oh oh Voorlopig gezen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Kerstdagen oh oh Voorlopig gezen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 December 2011 | Nederland, Breda

Nou een hele goeie morgen. Kom net van het polkitie buro ivn aangifte.. Wat een gedooe daar,ik kan het helaas niet vast leggen ,maar vanbinnen lach ik me 5 maal in de ronte. Fijn te lezen dat de meeste een fijne kerst hebben gehad. Voor maya moeilijk ,zo de eerste keer zonder moeders he. En Johan geen smaak van het eten. (ik heb zojuist van Dietske 25 maal dezelfde sms ontvangen )Ha ha . Nou effe terug Zaterdag vanuit Moshi terug met het busje naar huis. Afgeladen vol. (niet te bfilmen) wat ze toch allemaal mee sjopuwqen hee. Busjhe stuk, no problem, ieder blijft erin zitten en duwen maar. Uiteindelijk gaat de boel weer draaien. Thuis de nagels van de meisjes gelakt. Ja de Kerstboom staat (kunst met alleen maar kaarten van vorig jaar erin. En lichtjes die niet branden. Bij de kinderen uin het huis staat er ook een. Nou staan,ligt half en zit aardig in de kreukels,wat zijn ze blij. Er hangt zelfs een leeg luciferdoosje in. (graag voor volgend jaar sparen) Ha ha ha . In de avond heb ik appelmoes compote gemaakt. (geen moesappels, dus 1 uur koken.)Na het avond eten ( ????) liggen de kinderen op de grond in donker te slapen (t.v. aan op een christelijke zender) Mijn gastgezin en kids behoren tot de Penacoste Kerk. Ken jij die Ellen,Lia ?? Oh Oh. Dan later worden de kids wakker gemaakr en is het bidden, zingen, dansen geblazen. Die kleintjes maar gapen, zijn stik moe. 25 dec. Ontbijt:: Stukje oud hard wit brood met als gewoonlijk pindakaas.1 eitje en half rotte banaan.Ja ja tevreden zijn leer je hier wel. Naar de kerk ,met 17 man in klein busje. Kerk bomvol. Optredens van groepen, zang dans, aplaus en lachen. Ik wordt ook welkom geheten en moet wat vertellen over mijzelf. (er was n.l. een vrouw in de kerk die op haar 52 ste nog een bay had gekregen,dus daar haakte ik op on ) misschien een wonder dat ik op mijn leeftijd ook nog een kindje kon krijgen. De kerk lag dubbel van het lachen. Nou ja, een en al gezang (op zich wel mooi ) armen mensen worden naar voren geroepen, en krijgen zakken met voeding . Huilend op de grond vallen van dankbaarheid. (wel akjelig om te zien )armen in de lucht.vrouw met problemen naar voren, de priester neemt haar in zijn armen en het is bidden geblazen voor haar. EEn ieder doet mee. Ja, je ziet heel wat gebeuren in die bijna 4 uur durende dienst. Ik BEN WEL GENEZEN INMIDDELS HOOR> onze weeskinderen moeten naar voren komen. Zij worden ook vastgepakt en voor hen gebeden. Je moet van goede huize komen wil je geen traan laten dan, als je die kinders dan zo ziet. Ik hield het niet droog hor.. Nou verder wienig nieuws van die sdag. Ik miste mun wintje enzo wel hoor. 26 dec, Hopelijk het laatste sneetje oud brood., krijg het amper nog door mun keel. (tis maar goed dat er oploskoffie is )In de middag ergens gaan luncen (hotel) wat bij de kerk hoort. Geen alcohol en rookwaren dus. Zo VROOOOOOOOOOM allemaal he, en dan nog 2 communicantjes in een wit jurkje met plastic bloemen om hun hals, (zoo ook 2 jongens in veeeeeeel te grooooooooote pakken . Ja ja het lijkt soms wel een film wqaar ik in zit.In de namiddag ben ik even gaan wandelen, en stiekemm een pilsje genomen. (Daarna kaugom want de kids mogen het NIET ruiken) Is slecht!!!!!Met de cadootjes van A.H zijn ze blij. Spelen nu veel op de grond. Nou lieve lezeraars dit was het dan weer voor vandaag. Ik wens jullie nog goede werkdagen en tot een volgende keer maar weer.
Oja Harrie ,ik heb al 4 maal een sms gezonden ,maar niets vernomen, zo ook voor Jakkie, thijs en emiel. Afrika zullen we maar zeggen. Ik ga terug de zon in, en met gast moeders achter de naaimachine vanm,iddag en was met de hand gaan doen. Ga ook maar nieuwe schoonmaakspullen kopen, want die zijn me toch vies hier. Ja echt heel erg. AAnrecht ???Al die enge beestjes,die hebben wel feest hier ,overal wel gaten en kapotte dingen. Beh beh . Tot het ouwe jaar dan maar xxxxxxxxxxxxxx voor allen. Houdoe hee.

  • 29 December 2011 - 21:33

    Jacqueline:

    hee Dikke Beths, hoewel na het lezen van dit bericht, levend op oud brood etc etc is het geen DB maar SB.
    Je sms-en wel ontvangen en vlgs mij heb je mij ook terug ge smst....
    Rest wat ik wilde schrijve staat bij je volgende verslag. dik Bredaos kuske X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 45734

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: