geurtje - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu geurtje - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

geurtje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 December 2011 | Nederland, Breda

Dank je voor de leuke reactie,s. Een iederdruk in de weer zeker voor het oude jaar,en om het nieuwe jaar weer in te gaan. Nou dat is hier op veel lokaties ook het geval. Veel mobielbellers. Overal(lijkt Nrd wel ) Geen broek aan de kont maar wel een mobiel (men doet vaak alsof, hebben dan niets meer op de mobiel staan, maar zijn z.g. aan het bellen. ) Nou wil je wakker orden en wakker blijven, dan kom eens in een busje zitrten. JDe geur van oud zweet en vers en allerlei andere geuren blijvenb in je neus hange, (of je wil of niet ha ha )
Gister een heerlijk ontbijt. Ouwe oliebolle uit de vriezer met pinakaas. Ja jua kwestie van inventief zijn hee. Gister evfen bij masai familie geweest. Wat veel rituelen zeg. Ik hoop dat ik nog de kans krijg om een foto van hen te mogen maken. Zeker van oma. Ze begint steeds te lachen als zij me ziet. WEWe praten met handen en voeten. LKukt aardig. Gister veel regen in de namiddag. Fijn vcoor de straten n(worden wat schoon). Jammer dat de kinderen weinig educatie thuis krijgen. Maken een zooitje en laten het loiggen. Papier wordt overal neergeknalt. Bij moeder Ester in huis niet hoor. ( ze kijken wel uiot !!!). Ben van plan om 5 jan vroeg naar de Kili lodge te gaan , dan de klim. Phoe phoe )Dan 1 week bij de nonnen ,dan 1 week safarie en dan richting Amsterdam. Oja Harrie ik kom 15 min. leter aan in Amsterdam. Ben al veel aan het lopen , wat hier wel wat anders is dan thuyis hoor. Oja Ellen ken jij de Pentacosta kerk ? De kinderen worden echt van alles wat eventueel maar slecht zou kunnen zijn, weerhouden. Geen flims, alleen t.v. op Kerkelijke zenders, en natuurserie,s . Verder geen radio of t.v. waar de kids verblijven. Zingen veel en steeds het woord Halleluja. Ha ha ik ga sluyiten en kom misschien, mzaterdsag terug. Hoe ist met Johan ??? xxxx Liesbeth

  • 29 December 2011 - 09:17

    Marinet:

    Een goede morgen .
    Als je thuiskomt hoef je niets meer te vertellen want we beleven jouw vakantie hier ook uitgebreid mee.
    Je krijgt zo wel een eerste indruk hoe jij het daar op het ogenblik ervaart .
    In ieder geval heb je het goed naar je zin .IK heb van de week ook een mail gestuurd maar zie hem nergens staan .Het kan zijn zie ik nu dat ik niet op het laatst op reageren heb gedrukt .Maar die van onze Wim en Harrie zie ik ook niet dus zal ik wel iets fout doen of de Fam is afgeschermd haha .
    Die hebben een speciale site om te antwoorden .Ik wens jou een hele VROME jaarwisseling en voor 2012 veel gezondheid en extra LUCHT. Misschien ga je dan wel de Mount Everest beklimmen en is de Kilimanjaro voor jou een oefening en test haha .Want ik doe het je zo na op mijn sloffen dat weet je, zeker wat mijn conditie betreft !!Die is 0,0
    IK hoop wel dat je daar niet bent gaan roken want daar mag je nog in de hutjes roken ALS JE UITGAAT .
    Dit was het weer tot volgend jaar dan kunnen we zeker zoals het er nu voor staat jou misschien benoemen in een van de weinige kerken nog in Breda tot gebedsgenezeres de moeder THERESA van de bush bush heb ik je in de vorige mail al benoemd .Een betere scholing kan je niet krijgen dan daar . Maar over 50 jaar zal het daar ook moeten blijken wat het heeft opgebracht al dat BRAIN WASH gedoe.De mensen zolang mogelijk met deze rituelen bezig houden dan zaait het ook geen onrust.Tot dat ook daar deze nieuwe generatie kinderen zich los gaat maken van deze verplichte dagelijkse indoctrinatie.En zal het is niet te hopen ook daar het misbruik van kinderen zeer zeker naar buiten komen .Wat er nu al gebeurt vind ik in mijn ogen al kindermisbruik Dit moet me toch even van het hart .Ik heb toevallig zie ik nu hetzelfde diadeem gekocht voor de oudjaars viering die de kinderen hier naast op de foto op hun bolleke hebben.Die oudjaars viering ga ik ook zeker doen maar dan in de kroeg voor mijn sociale contacten te onderhouden.De tijd van kerken heb ik al 50 jaar geleden afgesloten.
    Ik stop nu met ouwehoeren trek jij je wandel schoenen aan en ga er tegen aan zak zo zeggen .Als je boven bent moet je wel ff een berichtje sturen kan ik naar je zwaaien vanuit mijn platte land .Dit was het weer brandpunt sluit nu voor een paar dagen haar deuren.

    Doei je oude wijze zus Marinet .x

  • 29 December 2011 - 09:19

    Marie-José:

    Met Johan nog steeds hetzelfde, gisteren MRI gehad, wachten op uitslag.

  • 29 December 2011 - 09:27

    Marinet :

    Sorry maar ik zie nu dat ik nogal wat band breedte heb ingenomen ja mensen ik hoop dat jullie nog wat kunnen plaatsen naar Bibi zou jammer zijn als mijn mail hier maar moeder ziel alleen zou staan .Dus ik zou zeggen wie overtreft me /
    Heeft ze wat te lezen als ze weer in de bewoonde wereld terug is in het INTERNET CAFE .Voor iedereen die dit leest een fantastische jaar wisseling en een liefdevol 2012
    Marinet de Wit .

    p.s. Lies ik heb ff een stuk van je site gebruikt wil ook graag wat aandacht hebben ben ten slotte de oudste van de Femelie!!
    En mijn reizen zijn iets dichter bij.

  • 29 December 2011 - 10:24

    Ellen En Thijs:

    Hoi Liesbeth,

    Ik ken de kerk die jij noemt niet. Denk zelf dat het in de Evangelische zoek zit, gezien de openbare bekijdenis van zonden e.d.
    Hoop dat ook jij een goede jaarwissleing hebt en dat 2012 je balans, evenwicht en rust mag brengen. Succes met de verdere voorbereidingen voor je beklimming.
    Groetjes, Ellen en Thijs

  • 29 December 2011 - 10:37

    Peter En Monique:

    Hoi Liesbeth.
    Wat een verhalen zeg je moet er echt voor gaan zitten om alles te lezen wat je allemaal meemaakt.Van al je ervaringen zou je een boekwerk van kunnen maken.Hoop dat de beklimming van de berg goed gaat verlopen en dat je ook weer veilig naar beneden komt.Wensen je veel succes toe.Heb je vuurwerk meegenomen om het op de top af te steken.? Wensen je een goede en gezellige jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Groetjes
    Monique en Peter en n poot van Beau.

  • 29 December 2011 - 11:54

    Elly:

    Lieve Liesbeth, Ik wens je een gezellig e jaarwisseling, bid niet te veel, je doet al goeds en liefs genoeg!! weet ik en dus nog eens heel erg bedankt voor al je lieve zorgen in dit jaar. Ik mis je onverwachtse bezoekjes. Heel veel gezondheid en veel mooie belevenissen in 2012 en begin maar met een "bergje"te beklimmen.
    Dikke 3x zoen, Elly

  • 29 December 2011 - 21:17

    Maya:

    Hoi Liesbeth,
    Effen een berichtje uit Effen om jou een goede jaarwisseling te wensen daar midden in de rimboe .
    En inderdaad was de kerst zonder ons moeder moeilijk .
    Doe jij wel voorzichtig met de berg te beklimmen maar je hebt genoeg conditie opgebouwd he ik zie je nog aan komen lopen met de tas op je rug effen naar Effen op en neer petje af hoor.
    Liefs Maya.
    Nou op naar 2012

  • 29 December 2011 - 21:26

    Jacqueline:

    Allereerst, hallo Bibi Lies, even wachten jij komt zo "aan de beurt". Leuk hier alle berichten te lezen. Marinet, lag eerlijk gezegd in een deuk om je bericht, je schrijft echt leuk en pakkend zeg!
    Ellen en Thijs, ik had gister de eer bij fysiotherapie door jullie dochter Karin onderzocht te worden waar pijnen in mijn arm vandaan komen. Wat een leuke meid zeg! en toppie wat voor mooie reis zij in febr. gaat maken, en dan nog vrijwilligerswerk in Nepal als fysiotherapeute in bhaktapur. was daar 6 weken geleden, ze kan daar enorm veel goed werk verrichten. Mocht ze nog vragen hebben over Nepal, of over vietnam waar ze vlgs mij ook naar toe gaat, kan ze me altijd bellen. Heb vast wel wat tips voor haar. weet nl niet of zij er is op de dagen die ik naar fysio moet.
    Mam/Elly, ja ik weet dat ze Lies haar spontane bezoekjes zo waardeert en nu een beetje mist. Ze zei me onlangs nog dat ze een stukje met je meereist.
    Hey Lies, nog even en jij bent bekeerd tot....misschien wel jezelf. Ik denk het beste geloof wat er op deze aardbol bestaat. Ik ga Nette Marie niet overtreffen met een lange tekst (haha zou ik graag willen maar wordt boel saai voor de rest). Ik ben ongelooflijk trots op wat je doet, als zit het soms tegen. Je had 2 doelen: 1. vrijwilligerswerk doen en de kindjes plezier en wat moois meegeven. dat zal je zeker lukken, uit je verhalen horende en zoals ik jou ken.
    2. Kili beklimmen. Ben ervan overtuigd dat je die top behaalt. Dat zal je niet aan je conditie te danken hebben (sprry hoor :-) ) maar zeker wel aan je wilkracht en doorzettingsvermogen. Go for it, you can!
    3. Safari. ja haha moet je van mij hee! Echt doe het, geniet ook even van vakantie en vanhet mooie Tanzania.
    Dikke X je bent een kanjer. jacq

  • 30 December 2011 - 13:04

    Loes :

    Hoi Liesbeth,

    Beide berichten van 29 dec. waren de eerste die ik kon openen. Leuk om je belevenissen te lezen.
    Een gezellige jaarwisseling en hartelijke groet, Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 45881

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: