Een hele goeie zaterdagmiddag lieve allemaal. - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Een hele goeie zaterdagmiddag lieve allemaal. - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Een hele goeie zaterdagmiddag lieve allemaal.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

03 April 2010 | Nederland, Breda

Voor ik het vergeet voor allemaal hele goeie paasdagen toegewenst en voor de jazzliefhebbers een toffe tweede paasdag met jazzing around. Bovenal mooi weer. Nou dat is het hier zeker wel. Goed warm, alleen geen tijd om in de zon te zitten . Komt misschien nog wel. Ik heb een paar goeie dagen achter de rug. Ochtende zijn altijd een show. Vroeg uit de veren en buiten kijken in de bush ,waar de bevolking al zo actief is. Vegen, wassen en tanden poetsen in de rivier (beekje) beneden mijn kamer. Zonnetje schijnt dan al, en leuk om de kids in hun mooie uniformpje naar school te zien gaan. Heb ook de theeplantage bezocht en priverondleiding in de theefabriek. Interresant om dat hele lange proces te zien. Vrouwen krijgen voor het theeplukken (9uur werk per dag ) 500 roepies. = ongeveer 3,50 ?Zwaar en hard werk.Mannen sjouwen de gevulde zakken met theebladeren naar boven. Sterke kerels hoor. Diezelfde dag krijgen zij hun loon contant betaald. . Ben daarna naar de kapper gegaan. Voor 10 euro een andere kop.
Heb donderdag 3 uur op internet doorgebracht vanwege reservering in Olifanten tuin en Hotel boeken. Uiteindelijk gelukt, dus morgen komt de taxi mij halen om 10 00. uur en vertrek ik van hier. Voor jullie dan 5 of 6 uur in de ochtend.. Gister met samutra naar het ziekenhuis geweest. levering van spinelboard en waterbed. Alle zusters in hagelwitte uniformen erbij en de artsen. Mooie overhandiging. Foto,s mogen maken van patienten die het waterbed krijgen en spinelboard nodig hebben . Veel patienten liggen er op de grond, omdat er geen matrassen zijn,laat staan bedden. Al bij al, wat hebben wij het toch goed in ons kleine nederland. Daarna naar bejaardenhuis, en ja het dak ligt erop. (gemaakt door gedetineerden ) is goedkoper. Wat waren de oudjes blij, dikke tranen. en samutra en ik blij met de rijkdom vanbinnen. wat heerlijk toch om mensen nog blij te kunnen maken,maar zeker om het te zien. Ik zal het werk zeker gaan missen en mijn vertrouwde weg erheen iedere ochtend te voet 30 minuten, ook. Iedereen kent me inmiddels ,dus groeten allemaal. Heb nog geen toerist gezien in deze wijk van kandy. Vandaag alle kinderen naar buiten , speeltuin en gezongen. Ze waren zo uitbundig. Jaaaaaaaaa, de zusters waren effe weg, dus ik heb toch stiekem foto,s kunnen maken. (mag officieel niet ) AAn de 12 werkers bloemen uitgedeeld (plastic) en voor de zusters kleinen bloemtjes voor op hun eettafel.Was echt aangeslagen toen ik wegging bij de kinders. Tis effe wennen geweest, maar o zo goed en heerlijk om dat werk te doen. Van de zusters afscheid genomen, en ik kreeg een prachtige kaart mee, en lekkere dingen die ze voor mij hebben gebakken. OOk hebben ze nog gezongen voor mij ( 8 zusters). Ik heb het lied voor hun gezongen van "" His eye is on the sparrow"". Was zo vertrouwd hee. Ja, een blijdschap van binnen hoor. Ga nu echte bloemen kopen voor samutra ,heb bij hun mijn farwell diner vanavond. Nou lieve mensen ik kan nog niet zeggen wanneer ik weer actief ben op internet. ,Liefs voor allemaal, en nogmaals goeie dagen . xxxx Liesbeth

  • 03 April 2010 - 09:30

    Marinet:

    Lieve Theresa,!!!
    Ik zit weer vol bewondering je reis verslag te lezen ,meid wat doe jij veel indrukken op .Geweldig voor je dit is jou leven hier ligt je hart .En hier wordt het ook gewaardeerd wat je voor de mensen doet.Je hebt het geld heel nuttig kunnen besteden en ook deelgenoot mogen zijn van de blijdschap hiervan van de arme bevolking .Dan is het hier toch wel heel anders gesteld met de mentaliteit van onze westerse cultuur.Je hebt ontzettend veel betekend voor deze zieke mensen en ook de kindertjes ..
    Nu mag je voor de dieren gaan zorgen ,die blazen straks als je daar weg gaat een serenade voor je allemaal op een rij met de slurfen omhoog en een kniebuiging (haha).Lies Lies wat fijn dat je straks terug mag kijken op een zeer geslaagde ontdekkings reis al zie je dat zelf misschien nog niet zo naar de vrouw wie Liesbeth Riemslag echt is een tweede moeder (Theresa).Ik wens je heel veel succes bij de olifanten .Maar kijk uit dat je ook het hart van de olifanten niet steelt en worden ze na jouw vertrek onhandelbaar voor de verzorgers .
    Ik wens je nog een fijne tijd en heel veel liefs .
    Je grote fan ,
    Marinet xxxxx niet alleen voor jou hoor.
    Ook een paar voor de olioo's (olifanten).Dit zei altijd een van je familie leden toen die nog klein was.
    Ik mis je en ben trots op je .
    Nog een fijne pasen voor je zo goed als het mogelijk is daar bij die wilde beesten .
    Doei hopelijk tot hoors weer .
    Je wijze oudste zusje Marinet alias (Nette Marie)xxxxxxxx.

  • 03 April 2010 - 12:05

    Willeke:

    hoi grote schat,
    Heerlijk om jouw reisverslag te lezen.
    Je weet het zo beeldend te schrijven... een talent hoor !... en wat heb jij veel indrukken te verwerken... kan je het een beetje loslaten, Liesbeth ? Je kunt niet meer doen dan wat je doet... zo is het goed. En ik begrjp dat jij nu olifanten gaat vertroetelen... bijzonder hoor, weer een nieuwe ervaring.
    Je zult zeer verrijkt naar hier terugkeren !!!

    een dikke knuffel... xxx


  • 03 April 2010 - 14:09

    Jacqueline:

    Wat schrijf je toch beeldend, als ik je verhalen lees voelt het alsof ik er zelf bij ben.
    Ben net terug uit Twente,Ootmarsum, van 50 jarige bruiloft van Anneke en Tjeerd. Ons mam is meegeweest en heeft zo genoten!!!! Wat een feest was het, tjonge tjonge. Maar dat hoor je nog wel.
    Jij zit al bijna in Pinnawela bij de olifanten, weer een nieuw avontuur.
    Geniet geniet geniet Lies! X

  • 03 April 2010 - 17:23

    Sharon:

    Liesbeth,

    wat heerlijk om te lezen wat je allemaal doet. De manier waarop je het schrijft... ik kan het bijna voor me zien. Wat heb je toch veel mensen blij gemaakt en een plaatsje in hun hart veroverd.

    Groetekus Sharon.

  • 03 April 2010 - 17:44

    Ellen En Thijs:

    Lieve Liesbeth,

    Ook voor jou hele fijne en zingevende paasdagen. We zijn gisteren naar de Johannespassion geweest.
    We waren nog nooit naar de Matheus of Jahannespaasion geweest en dat vonden we "een gebrek aan onze opvoeding". Nu zong iemand van het CMD de Johannes in Reusel. ( de kerk van de "homo" pastoor). Een vrij fanatieke pastoor want voor aanvang van het concert was er eerst nog een goede vrijdag-viering. Wat betekende dat we een kwartier in de regen hebben gestaan. Het was een mooie uitvoering. Volgend jaar naar de Matheus om het verschil te ervaren.
    We zijn blij dat je het zo goed naar je zin hebt en je dagen overvol gevuld. Kun je wel slapen van alle indrukken? Voor strakjes vanuit hier WELTERUSTEN! en een kus van iedereen.

  • 04 April 2010 - 17:55

    Sjanet:

    hoi lies,
    Wat een ervaring doe je toch op geweldig hoor wat je allemaal voor andere mensen kunt betekenen.Zeker voor de boy's die je toch allemaal kunt helpen.
    Geniet van de olifanten ervaringen. Je verslagen zijn echt gaaf om te lezen het zal zeker een mooi foto/verslagboek worden wat je er van gaat maken thuis,mooi om later terug te lezen.
    Gisteravond het vriendenfeest van Emiel gehad,was vroeg in de ochtend afgelopen maar was wel gezellig met 20 pers. Ik wens je nog heel veel plezier en genietnog zeker van die 2 weken ze zijn nu zo voorbij.
    Veel liefs van je schoonzus SJANET en ook van man en kinderen groetjes xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 45729

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: