lieve paashazen, - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu lieve paashazen, - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

lieve paashazen,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 April 2010 | Nederland, Breda

Ja, de dagen zijn alwel bijna om, maar op de valreep kan ut nog net. Ik zit nu op de kamer van de manager van het hotel. ha ha , ik ben de enige toerist en hotelgast,althans nog 1 echtpaar met 2 kinderen uit shrilanka, en die vertrekken morgen ook. Tis wa, een partikulier hotel, op mun eentje. veul personeel heb ik hoor. Het dinee bij samutra was erg lekker (traditioneel 0 en gezellig met haar man en 2 kinderen. Zoon van 20 (mooie knul zeg ) en dochter van 25, een humoristiese meid. Heerlijk rode wijn gedronken (eerste maal ). Zondagochtend mijn kamer schoongemaakt, en plots een gegil van hier naar ginder. Een meisje was uitgegleden in de rivier, sjonge wat een gekrijs van vcrouwen en kinderen. Prasana reageerde gelijk, rende op blote voeten naar beneden, pakt het kind op (jaar of 20 ) en zet haar acuut in tuk tuk. Op naar ziekenhuis. hoofdwond. Zo, die prasana was echt supersnel. Om 10.uur kwam de taxi, door alle omwonende uitgezwaaid ik zal de omgeving missen hoor )Zeker de lokale bevolking, zo aardig en vriendelijk. Mooi hotel ,en hartelijk ontvangst. Ik ben de einge toerist, Hotel is leeg,Zoo00000, en wat een personeel ik heb jo, niet te filmen. Ook bij de organisatie van olifanten tuin ,een hartelijk ontvangst. Kost maar 45 euro per week om er te mogen werken.Dan hotelkosten , dus geen 1000 euro Harrie. (dat was van een andere organisatie ). Wat een belevenis al die olifanten te zien badderen, lopen door de straten en in het gigantiese park . 86 in totaal. Van superkanjers naar kleintjes.
In de avond noodweer, nu trouwens ook, valt met bakken uit de hemel, onweer en bliksem. Arme daklozen, nouy Willeke en sharon, ze hebben het goed hoor in Nederland. Vandaag naar de grote jongens dus. Veel en zwaar werk, pies, drollen, takken, boomstronken, en bladeren, harken ,vegen en op de karren gooien.De mannen waarmee ik werk zijn erg aardig, zingen en lachen veel. Ik versta er dus geen ene fluit van. O)m 10. uur pauze, en dan tot 12.30 uur weer verder met alle hokken e.d. schoonmaken. geen werk dus MET de olifanten. na gesprek begrijp ik ook wel waarom. Soms kunnen ze erg aggressief zijn, ook hormoon problemen. . De laatste dag, mag je mee de melk klaar maken en de kleinere drinken geven. al bij al hoe dan ook een geweldige ervaring, om dicht bij hen te mogen staan. ja, 4 meter afstand. Speciale werkers hebben een traing van 2 jaar nodig. Ik begrijp het dan ook wel, geen punt.Ik stonk behoorlijk na werktijd. Morgen met de dierenarts mee ,naar zieke olioos. Waarschijnlijk vertrek ik dan zondag ipv maandag naar ut hotel in negombo, Daar nog effre lezen en rlaxen en in de zon zitten/liggen. Nou ,ut was me ut verslagje wel hee. tot gauw, en dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxx van mij. Liesbeth

  • 05 April 2010 - 13:17

    Johan Van Knijff:

    Je bent goed bezig hoor Liesbeth!! RESPECT met hoofdletters zullen we maar zeggen!

    Groetjes,

    Johan van Knijff

  • 05 April 2010 - 13:43

    Rianne:

    Wat een diversiteit in je vrijwilligerswerk. Weesjongens, gehandicapten, bejaarden, zieken en nu die grote olifanten, een van m'n lievelingsplekjes in Sri Lanka. Mooi hé dat badderen in de Mahaweli river? Ben d'r al 8x geweest en het blijft geweldig om er te zijn. Relax ze na al je harde werk in Negombo met hopelijk veel zon. Je verdient het!!!
    Groetjes Rianne

  • 05 April 2010 - 14:09

    Marinet:

    Hoi rijke STINKERD !!!,
    Letterlijk en figuurlijk nu (haha).
    Als je straks weer thuis bent en mijn put weer maar eens verstopt is hoef ik niet meer de riool reiniging te bellen ,mag jij ook bij mij stront ruimen.En mij hok schoonmaken (geintje hoor lies) Ik waardeer het echt wat je doet en ik ben trots op zo'n zus ,je doet het toch allemaal maar .Als je straks weer in Nederland bent heb jij een ander verhaal te vertellen over Sri lanka dan de meeste mensen die er geweest zijn .Ik zou zeggen Lies geniet er nog ff van want de tijd zit er al ver op voor je .
    Lekker nof ff relaxen voor je weer vertrekt is ook niet verkeerd .
    Veel liefs en werk ze daar bij de olioos.
    xx van je schone lekker ruikende zus .

  • 05 April 2010 - 19:42

    Jacqueline:

    Lies, wat jij allemaal meemaakt, dit beleven velen in geen jaren. Je kan er na thuiskomst vst een mooi boek over schrijven. Dikke kus voor jou en de oliooskes!! Pas op voor die grote slurfen hee!
    X

  • 06 April 2010 - 04:11

    Harry:

    hallo lieve lies wat een ervaringen maak jij mee zeker bij de olifanten lijk mij fantastisch ik ben zeer benieuwd naar al je verhalen we zijn trots op je dat je dit allemaal maar doe ik zou het niet kunnen geniet er nog van en tot volgende week dikke kus xxxxxx harry

  • 06 April 2010 - 17:29

    Jacqueline:

    Ha vrouwke, heb je al gesmst maar misschien lees je dit eerder. Heb 1 nacht eerder in Seashells/Negombo op aanvraag geboekt. Was op korte termijn niet een kamer zonder airco beschikbaar maar is nu extra aangevraagd. Ik hoor het donderdag of vrijdag en zal je dan een sms sturen. Prijs voor 1 nacht extra € 11,=. Als alternatief heb ik maar opgegeven kamer met airco voor € 22,=. Laat het je zo snel mogelijk weten! Tip: tis een fantastisch hotel met supermooie kamers aan een prachtig strand. Ga niet in het hotel eten, is duur (althans voor onze Sri Lankaanse begrippen, niet voor de onze) Als je rechtsaf het hotel uitloopt, zijn er volop restaurantjes. Anderzijds is het ook wel makkelijk en misschien wel zo gezellig daar te eten. Ach, zie het maar als je er bent. Bittergarnituurtje hebben ze er helaas niet!
    Jazzin Around was weer gezellig. Veel mensen vroegen naar jou. Mam was ook met vrienden mee en heeft weer genoten.
    Hoe is het daar met de olioos??? Kan je ze een beetje onder controle houden? althans die olifantenshit.... Amai, heb ze gezien, zijn echt megavlaaien. Misschien een nieuwe roeping voor je, olifantenslurfentrainster?
    Gekheid, hoop dat je van de laatste week geniet van het mooie Sri Lanka en je reis fijn en goed kan afsluiten.
    Dikke knuffel, ben trots op je. Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 45759

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: