nog even - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu nog even - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

nog even

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Maart 2010 | Nederland, Breda

Zo, mijn laatste berichtje vanuit mun huske. Als ik in het vliegtuig zit(morgen) dan realiseer ik me pas dat ik echt op pad ga. Ben best een beetje zenuwachtig hoor. Komt goed. Houdoe en tot overzee. Ik zal enkele mensen bellen bij aankomst. Wanneer ik kan mailen?Kzou ut niet weten.X voor allemaal Houdoe hee !!!!

  • 16 Maart 2010 - 21:06

    Wendy:

    Hee tante Bets,

    Je gaat het toch mooi maar weer doen, in je upke, ik weet hoe da voelt, nou ja...toen was ik wel 25 das toch wa anders dan op jouw leeftijd! Superstoer vind ik het! Je gaat vast weer veel kunnen betekenen voor de kids daar. Wens je een mooie indrukwekkende en vooral veel genieten- reis toe!

    Liefs
    Wendy & Michel

  • 16 Maart 2010 - 21:54

    Piet Snoeren:

    lieve liesbeth
    we wensen je een goeie reis en zenden je een kus
    Piet en Martha

  • 17 Maart 2010 - 09:37

    Rianne Van Der Geld:

    Hoi Liesbeth,
    Ik wens je een héle goede vlucht en hopelijk bevalt het jou net zosls al die andere vrijwilligers bij onze boys. Doe ze de groeten van me.

    Groetjes,
    Rianne van der Geld
    Stichting Help Sri Lanka Nu!
    www.helpsrilankanu.nl

  • 17 Maart 2010 - 12:06

    Betty:

    Hoi Liesbeth
    Veel succes in Sri Lanka, geniet van al je nieuwe ervaringen en goed weer thuiskomen, he?
    Betty

  • 19 Maart 2010 - 11:14

    Dorien:

    Lieve Liesje,

    Op dit moment dat ik je een berichtje wil sturen ben je al op de plaats van bestemming, Srilanka.Ik hoop dat je reis voorspoedig is gegaan, en verder wens ik je veel succes en rijke ervaringen toe, en dat je er ook veul van kan genieten.
    Liefs, met een dikke hollandse knuffel.

    Dorien


  • 19 Maart 2010 - 19:45

    Marinet :

    Hallo Lieve mensen die liesbeth volgen op haar reis naar sri lanka.
    Liesbeth heeft laten weten dat zij aan staande zondag vertrekt uit het jongens weeshuis waar zij haar hulp had willen aanbieden .Het is te moeilijk voor haar het regime daar .De kinderen krijgen van de oudere stokslagen en wat al niet meer .Zij zit daar ook helemaal verlaten en weinig te eten en zo meer .Zij kan niet tegen dat regime en vertrekt nu vervroegd naar Kandy .
    Waar zij gaat meehelpen aan verschillende opstartende projecten .Het gaat hier ook om ouderen.
    Hopelijk kan zij hier wel haar steentje aan bijdragen en kan ze ook haar verslag aan ons doen .
    Ik zal als ik nieuws heb dit aan jullie via deze site laten weten .
    Lieve groetjes ,
    Marinet .

  • 21 Maart 2010 - 20:00

    Jacqueline:

    Ja helaas is Liesbeth van Don Bosco, het weeshuis vertrokken. We hebben enkele malen telef. contact gehad. Heel jammer. Maar als het niet goed voelt daar, een goede keus van Lies. En ik kan me voorstellen dat het niet prettig is alleen in het vrijwilligershuis te zijn, ik was er met meerderen. Het regime, ja, moeilijk. Daar liepen wij ook tegen aan. Hopelijk voelt het in Kandy bij andere projecten beter.

  • 22 Maart 2010 - 07:23

    Liesbeth Riemslag:

    Zo, een goeie middag lieve allemaal. ben ik dan eindelijk. (zojuist een heel verslag gemaakt, (bleek het op de verkeerde pagina te staan ,Nog van Guatemala)Ben de toch wel gek he. !!Maar goed,sinds gister (vannacht )ben ik in Kandy aangekomen, nadat ik 3 dagen in magonna ben geweest. Don Bosco. Jongensweeshuis,na een vermoeiende reis.Indrukken , misschien ook door de vermeoidheid waren de eerste en tweede dag niet geweldig, en voelde ik me beslist niet prettig.Viel er ook nog een tand uitmijn mond. En in de zak met 2 broodjes en mijn heerlijke zak met crusley,daar zaten de mieren heerlijk van te smullen. Dus eten.. nee dus! Het vrijwilligershuis is groot en mooi, maar helemaal alleen, is ook niet echt tof!!De jongens van Don Bosco hebben er te eten en te drinken, veel regels, en een regiem van hier naar Tokio. Zowel voor groot alswel voor de kleintjes. Liefde , warmte, aai over de bol, positieve benadering, compliment,praten, niets van dit alles. Rani is een vrouw van mijn leeftijd, en zij doet veel voor de jongens, een schat, maar ook zij , is bang van De broeder,arul !.Met het spelen onderling merk je ook, veel slaan, vechten,ruzie maken,en dat gaat er erg hard aan toe hoor. . (overleven?) Moeders zouden er zeker welkom zijn. Hoofdbroeder,is tevens direkteur is een dictator. Kinderen zijn angstig als ze hem zien.Onderling bij de jongens zie je ook hetzelfde gebeuren. Als de jongere niet luisteren, krijgen ze met de stok, of een klap tegen het hoofd. EEn groot verantwoordelijkheidsgevoel krijgen ze wel mee. (positief ?) ze moeten dus alles zelf doen,idem de kleintjes. 5 jaar . Om 5. uur opstaan. aankleden, werken, kerk, eten, en naar school. Om 14.oo uur eten,werken, spelen,douchen, kerk, studie, avondeten 20.00 uur of later. Kleintjes naar bed, en de grote effe film kijken. 22.00uur alles stil. Kleintjes liggen soms met hun bolleke op ut bord te slapen.Jammer dat ik hier alleen was, anders had ik het er langer volgehouden. Met de kinderen qua contact zat het wel goed. Veel met ze gespeeld en samen met hen gegeten.En veel gelachen. Beetje verwend met lekkere dingetjes. Niet met de STAF gegeten . (ook al vroegen zij dat ) Maar goed, ik heb nog voor 100-euro,grote keukenpannen gekocht, grote keukenmessen, manderijnen,zeep,tandenborstels,zeep en nog meer van dat alles.Enfin komt ten goede van de kids. Vorige maand is er nog een gebouw geopend met 10 naai/lock machines,waar vrouwen aan het werk zijn ,met veel plezier. Goed te zien. Nu dus in Kandy. Gister opgehaald. Na 4 uur rijden nog bij een opening van een restaurant geweest (Vriend van de man die mij ophaalde). Tegen 00.00 uur ariveerde we bij zijn huis. Aardig moe.Mooi ,tof groot apart huis, in de bush bush. Vandaag is Prasana (zijn naam) met mij meegegaan in tuk tuk , langs de bank en internetcafe. Zo meteen wat water halen, en terug wandelen .Vandaag nog een afspraak maken met een vrouw ivm. vrijwilligerswerk in ziekenhuis of wat dan ook. In totaal heb ik 650,-euro opgehaald, waarvan nu 100,- euro af is. Ik hou jullie op de hoogte hoor. Nou ik stuur veel zonnestralen door naar jullie. xxxxxxxx Liesbeth

  • 22 Maart 2010 - 10:10

    Marinet :

    Hoi kanjer .
    Het eerste levensteken van je is er .Heb wel contact met Harrie gehad gisteren dus wist al dat je was vertrokken .Wel jammer dat je het niet helemaal waar hebt kunnen maken daar waar je voor ging .
    Hopelijk heb je in Kandy meer te bieden ,maar daar twijfel ik niet aan .Het lijkt me geen pretje zo alleen te zitten in de bush bush en zeker niet voor jou .
    Je stem moet toch geregeld gehoord kunnen worden .Je zult wel mooie indrukken opdoen van het leven wat zich daar afspeelt .Ben in ieder geval blij dat je nu beter zit .
    Hier gaat het zo zijn gangetje ook stilletjes .Ben bij Dimitri en mijzelf aan de voorjaars schoonmaak begonnen en de tuinen zijn klaar om te zonnen .Het is hier ook best goed weer de zon schijnt en dan wordt toch alles weer anders .
    Geef je een dikke kus en hou je taai ook al zal je het wel eens moeilijk hebben ,het is niet iedereen gegeven dit mee te mogen maken het is bijzonder wat je in je eentje doet zeker onder deze omstandigheden nog .
    Het verrijkt je leven .
    Van mij ook een zonnestraal naar jou ,maar nu gaat hij gelijk weg heb ik toch te veel naar je gezonden
    Gauw weer tot hoors als het kan bedankt nog voor je smsje .
    Ik antwoord liever op je site ,ben niet zo'n vlugge met het verzenden van berichtjes .De ouderdom gaat toch al een beetje meespelen zie je wel .
    Nou Lies sterkte daar in de bush bush. Wel fijn dat je toch nog mee eters hebt af en toe die toch iets van je willen pikken .Ik denk dat jij niet hoeft te lijnen als je thuis komt (hahah)
    Maar wat levend spul op je boterham is ook niet verkeerd toch?
    Van deze lieverds zullen je tanden niet afbreken zij zijn zacht en bezorgen je ook nog een heerlijke jeuk .
    Heel veel liefs van je wijze zus .Op dit moment (sops..)zal ik hier niet helemaal kenbaar maken .Kom uit een nette fam heb jullie altijd een goed voorbeeld gegeven .Dit ff tussendoor .
    Houdoe xxxx uit het Groene Woud Breda@thuis.

  • 22 Maart 2010 - 10:12

    Maria:

    Hoi Bets,
    Ik ben blij te horen dat het nu weer een heel stuk beter met je gaat.
    Toen je zei dat je daar weg ging, dacht ik dat je bedoelde dat je Zondag naar huis/Nederland terug ging! maar dat is dus niet zo."lees ik nu".
    Ik hoop dat je hier meer voldoening kunt vinden en als ik het zo lees is dat ook zo. Nou meid,je bent GOED bezig, petje af.Ik wens je veel succes en sterkte en natuurlijk ook nog plezier want DAT is ook heel erg belangrijk.Hou de humor er in... en ! AANDACHT EN LIEFDE want LIEFDE is onbetaalbaar
    GELUK soms onbereikbaar
    VRIENDSCHAP zo kwetsbaar
    Echter één ding hebben ze gemeen..............
    In moeilijke tijden
    houden ze je op de been.
    BLIJF op de been...en met beide benen stevig op de grond ( waar die grond ook is ! )Liefs
    MARIE...Aaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 45721

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: