Bericht uit Sri Lanka - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Bericht uit Sri Lanka - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Bericht uit Sri Lanka

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

22 Maart 2010 | Nederland, Breda

Zo, een goeie middag lieve allemaal. ben ik dan eindelijk. (zojuist een heel verslag gemaakt, (bleek het op de verkeerde pagina te staan ,Nog van Guatemala)Ben de toch wel gek he. !!Maar goed,sinds gister (vannacht )ben ik in Kandy aangekomen, nadat ik 3 dagen in magonna ben geweest. Don Bosco. Jongensweeshuis,na een vermoeiende reis.Indrukken , misschien ook door de vermeoidheid waren de eerste en tweede dag niet geweldig, en voelde ik me beslist niet prettig.Viel er ook nog een tand uitmijn mond. En in de zak met 2 broodjes en mijn heerlijke zak met crusley,daar zaten de mieren heerlijk van te smullen. Dus eten.. nee dus! Het vrijwilligershuis is groot en mooi, maar helemaal alleen, is ook niet echt tof!!De jongens van Don Bosco hebben er te eten en te drinken, veel regels, en een regiem van hier naar Tokio. Zowel voor groot alswel voor de kleintjes. Liefde , warmte, aai over de bol, positieve benadering, compliment,praten, niets van dit alles. Rani is een vrouw van mijn leeftijd, en zij doet veel voor de jongens, een schat, maar ook zij , is bang van De broeder,arul !.Met het spelen onderling merk je ook, veel slaan, vechten,ruzie maken,en dat gaat er erg hard aan toe hoor. . (overleven?) Moeders zouden er zeker welkom zijn. Hoofdbroeder,is tevens direkteur is een dictator. Kinderen zijn angstig als ze hem zien.Onderling bij de jongens zie je ook hetzelfde gebeuren. Als de jongere niet luisteren, krijgen ze met de stok, of een klap tegen het hoofd. EEn groot verantwoordelijkheidsgevoel krijgen ze wel mee. (positief ?) ze moeten dus alles zelf doen,idem de kleintjes. 5 jaar . Om 5. uur opstaan. aankleden, werken, kerk, eten, en naar school. Om 14.oo uur eten,werken, spelen,douchen, kerk, studie, avondeten 20.00 uur of later. Kleintjes naar bed, en de grote effe film kijken. 22.00uur alles stil. Kleintjes liggen soms met hun bolleke op ut bord te slapen.Jammer dat ik hier alleen was, anders had ik het er langer volgehouden. Met de kinderen qua contact zat het wel goed. Veel met ze gespeeld en samen met hen gegeten.En veel gelachen. Beetje verwend met lekkere dingetjes. Niet met de STAF gegeten . (ook al vroegen zij dat ) Maar goed, ik heb nog voor 100-euro,grote keukenpannen gekocht, grote keukenmessen, manderijnen,zeep,tandenborstels,zeep en nog meer van dat alles.Enfin komt ten goede van de kids. Vorige maand is er nog een gebouw geopend met 10 naai/lock machines,waar vrouwen aan het werk zijn ,met veel plezier. Goed te zien. Nu dus in Kandy. Gister opgehaald. Na 4 uur rijden nog bij een opening van een restaurant geweest (Vriend van de man die mij ophaalde). Tegen 00.00 uur ariveerde we bij zijn huis. Aardig moe.Mooi ,tof groot apart huis, in de bush bush. Vandaag is Prasana (zijn naam) met mij meegegaan in tuk tuk , langs de bank en internetcafe. Zo meteen wat water halen, en terug wandelen .Vandaag nog een afspraak maken met een vrouw ivm. vrijwilligerswerk in ziekenhuis of wat dan ook. In totaal heb ik 650,-euro opgehaald, waarvan nu 100,- euro af is. Ik hou jullie op de hoogte hoor. Nou ik stuur veel zonnestralen door naar jullie. xxxxxxxx Liesbeth

  • 22 Maart 2010 - 18:08

    Jacqueline:

    Hoi Lies, heb je berichtje even in een nieuw reisverslag geplaatst. Dan krijgt iedereen een melding op zijn email dat er nieuws van je is.
    Volgende keer opstarten met bethske.waarbenjij.nu, dan rechtsboven op inloggen klikken, je wachtwoord in geven. Ga naar "huidige reis" en dan "nieuw reisverslag plaatsen".
    Ik hoop dat je vandaag een goed gesprek heb gehad met die mevrouw, en je de handen kan uitsteken bij een leuk project. En zo te lezen bevalt je onderdak in Kandy beter! Gelukkig. Hoop dat je ondanks de tegenvaller bij Don Bosco toch wat kan genieten. Ga in Kandy eens kijken bij de ochtend of avondceremonie bij de Tempel van de Tand van Buddha. En naar de botanische tuin, die is werkelijk fantastisch. Olifantenweeshuis is ook niet ver weg, maar dat weet Prasanna allemaal wel.
    Vrouwke, tot zover. Maak er wat van hee! X Denk aan je. Jacq.

  • 22 Maart 2010 - 20:18

    Koen:

    OK lies. Hou vol. Alle begin in moeilijk. Ik beleef alles weer een beetje bijhet lezen vam jouw verslag. Heb je je tand er weer in? Ofloop je als kapitein 1 tand door sri lanka.. Zijn er meer zonder tanden ha ha

  • 22 Maart 2010 - 21:15

    Ellen En Thijs:

    Lieve Liesbeth,

    Ben toch wel een beetje ontdaan van je verslag. Jij wilt zo graag iets voor anderen betekenen en in zo'n kille omgeving gedij je niet echt. Naast dat je door je werk energie aan anderen wilt geven, hoop ik ook dat het tweede gedeelte je ook energie op gaat leveren. Ook al kost het je lijf energie als het je maar een goed gevoel geeft, waar je in Nederland weer mee voor uit kunt.
    We wensen je na deze "valse start" nog een heel mooie reis met lieve, mooie en indrukwekkende ervaringen.
    Liefs,

    Ellen,Thijs en de kinderen

  • 23 Maart 2010 - 07:18

    Liesbeth:

    Ja goeie middag lieve allemaal . ben ik effe. Mijn wens wil maar niet lukken. Contact met Samudra ook nog niet. WelGister met de fam. waar ik verblijf mee de bedden (guesthouse) in elkaar gezet in hun nieuwe kamers. Ik ben nu ook van kamer veranderd en heb een balcon ,met een te gek uitzicht. Bush ,jungle (zeg ik het goed rianne?)
    Mensen in de omgeving zijn allemaal even hartelijk en vriendelijk,behulpzaam. Edoch in de grote stad blijft het: Op je hoede blijven. Al die uitlaatgassen hier?. jemienee zeg. Nou ik ga maar weer is. We houwe contact x liesbeth
    Oja dank voor je goeie tips jakkie. x
    Merel, fijne verjaardag he. groet en zoen ook voor jouw vriendje.

  • 23 Maart 2010 - 20:07

    Jacqueline:

    Hee lees op sms dat je morgen naar verschillende projecten gaat. Spannend! Heb het gevoel dat je al wat meer kan genieten, toch? Hoop het zo. Verdorie, je bent door mijn/onze verhalen naar Sri Lanka afgereisd. Dicht houden je portemonnee, komt vast wel iets waar je een goed gevoel bij hebt. En het zijn er zoveel daar die het echt hard nodig hebben.....
    Dikke kus, Jacq.

  • 24 Maart 2010 - 12:34

    Rianne:

    Heb je gisteren nog gesproken alsook Samudra. Lees nu dat je vandaag met haar naar projecten in Kandy gaat kijken. Hopelijk zit er iets voor je bij. Ben benieuwd bij welk tehuis je uitkomt. Volgens mij bevalt je 'junglestekkie' je wel. Heerlijk rustig plekje hé? Kijk wel uit voor de apen die regelmatig over het dak komen gelopen en alles wat los en vast zit meenemen (balkon)! Groetjes aan Prasanna en family.
    Groetjes Rianne

  • 24 Maart 2010 - 15:03

    Corien:

    Dag lieve Liesbeth.
    Ik hoop voor je dat het steeds beter zal gaan en je ook nog kunt genieten!
    Veel liefs, Corien, we denken aan je!!

  • 24 Maart 2010 - 15:12

    Elly:

    Geniet van het mooie Srilanka en ik hoop dat het je in Kandy beter bevalt, daar moet je natuurlijk ook de TAND bezichtigen. Heb veel bewondering voor je dat je in je eentje doorzet.
    En het zijn daar heel lieve mensen en een heel mooie natuur!
    Dikke zoen van Elly

  • 24 Maart 2010 - 16:09

    Manja:

    Wat goed van je Liesbeth dat je dit werk daar gaat doen. Sterke meid hoor! Ja reizen is je verwachtingspatroon aanpassen!Ik bewonder je en wens je veel succes.
    Op tijd relativeren.

  • 29 Maart 2010 - 11:07

    Els Sterenborg:

    hoi liesbeth,
    wat ben je toch een bijzonder mens, je zo te geven voor een ander, petje af en tanden uit (die van mij zitten vast aan een plaatje).ik begrijp dat het wennen is maar je zult uit alles je eigen zonnestraaltjes halen. heeeeel veel straaltjes toegewenst en dikke kusszzzzz. els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 45892

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: