Houdoe - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Houdoe - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Houdoe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

08 November 2008 | Nederland, Breda

Dag allemaal,dit is het laatste berichtje van mij voor vandaag en morgen en overmorgen. Als jullie maandagochtend om 5.07 uur wakker worden, om te gaan plassen ofzo, dan kom ik op dat moment aan in Guatemala -City. Daarna zullen jullie beslist iets van mij horen. Houdoe , en tot ???? x Liesbeth

  • 09 November 2008 - 16:00

    Marie-José:

    Je zit nu in het vliegtuig, ik hoop dat je een leuke reis hebt.
    Veel plezier!

  • 09 November 2008 - 22:17

    Jettie:

    Hoi Liesbeth! Het is nu 23.10u, ik ga zo slapen, jij nog steeds in het vliegtuig.Heb je wat kunnen slapen? En ook 'n beetje kunnen lezen, over geluk en zo... Ik ben erg benieuwd naar je berichten! 'n goeie start maandag en veel succes met al je plannen en idealen in Guatemala!

  • 11 November 2008 - 19:09

    Liesbeth:

    Dag allemaal. Hier ben ik dan vanuit het zonnige guatemala. De reis is goed verlopen .alleen in Houston deden ze erg moeilijk. Ik moest mee naar een apart kamertje. Weet nog steeds niet waarom. De Breda stickers die ik op de koffer had geplakt hebben ze ook gejat. Zondagavond in een klein hotelletje overnacht. Was wel gaar hoor. Gisterochtend met de bus naar Exla. Vandaaruit naar de Spaanse school waar ik goed ontvangen werd. Vandaar uit kwam de vrouw en zoontje van het gast gezin mij halen. Beetje aangemoddert en om 19.00 uur wat gegeten. Om 20.00 uur lag ik plat. Was aardig moe. Vanochtend de eerste Spaanse les. Meerdere Nederlanders ,maar ook Amerikanen. Erg ontspannen en wel gelachen met die spaanse les hoor. Nu ben ik klaar en ga straks wat huiswerk maken. Vanavond een vergadering van Alegras , daar ook eten, en zal ook meerdere vrijwilligers ontmoeten. Het weekend gaan we naar zee, met een club . Heb daar wel zin in hoor. Nou lieve mensen dit was het dan .Ik kan niet zeggen wat de volgende keer zal zijn. Dikke zoen van mij. Gr. Liesbeth

  • 11 November 2008 - 20:41

    Marlies:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet van alle indrukken en houd je reisjournaal goed bij.

    Ik ben benieuwd naar die Spaanse les; vraag me af hoe snel je een taal leert als je om je heen alleen maar Spaans hoort? Geen idee.

    Wanneer ga je naar het kndertehuis?

    Veel plezier,

    Marlies


  • 12 November 2008 - 10:22

    Betty:

    Hallo Liesbeth,
    Fijn, dat je goed aangekomen bent. Ik zal regelmatig je journaal lezen, zodat we op de hoogte blijven. Veel succes met de Spaanse les. En geniet van alle nieuwe indrukken!
    Groetjes,
    Betty

  • 13 November 2008 - 16:49

    Liesbeth:

    Zo. effe in de pauze een bverichtje van mij. Mijn tel num hier is nu 42733621, ja en daar moet dan nog het toegangsnum. bij van Guatemala bij. De lessen lopen voorspoedig en zijn wel erg intensief. Een hele leuke vrouw die mij les geeft. Gister naar het project geweest. Wat een kinders zeg. 50 of zo. Allerlei verschillende aktiviteiten. De jonge lui die hier werken ,hoofzakelijk ned. meiden zijn echt geweldig. Wat een energie en liefde zij er in stoppen. allemaal vrijwilligers he. kan goed met ze overweg. Komend weekend gaan we naar zee, dichtbij de mex .grens Tilapa. Daarna stuur ik wel foto,s door . Oja, mijn inlog naam is. paars. . Nou, de les gaat weer beginnen dus ga ik stoppen. Het weer is heerlijk zonnig. De fam. waar ik verblijf met nog een amerikaan is erg lief en zorgzaam. Krijg veel vitamines binnen. Nou lieve mensen, tot horens een fijn weekend en de groeten aan bekenden . Zeker aan mama he Harry. xxxxxxxxx Liesbeth

  • 15 November 2008 - 09:01

    Liesbeth Riemslag:

    Buenos dia senorita.
    Hallo zus,via Harrie aan ben ik aan je side gekomen.Hopen dar je een goede reis hebt gehad en al n beetje je draai hebt kunnen vinden.We zullen je blijven volgen.
    Ik zal de berichtjes en foto,s printen voor ons moederke dan blijft ze ook op de hoogte.Groetjes van ons geniet en let n beetje op je zelf en je gezondheid.

  • 15 November 2008 - 15:59

    Jacqueline:

    Ja Bethske waar ben jij nu??? Had gehoopt je eerste indrukken en ervaringen daar te lezen, pero senora, nada niente. Que tal in Guatemala? Nou vrouwke, laat snel wat van je horen! Beso di Jacq.

  • 15 November 2008 - 16:02

    Jacqueline:

    Oh oh zie nu pas dat je al berichtjes heb geplaatst! Gaat je goed zo te lezen! Laat je maar eens lekker verwennen door die Guatemalaanse mama! AEn weet je het nog? Arriba, Abajo, al Ventro, al Dentro.....!! Adios amiga, geniet! Jacq

  • 15 November 2008 - 17:21

    Liesbeth Riemslag:

    Hallo Liesbeth.
    Kreeg het wachtwoord via Peter en kan jou nu dus volgen. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt daar.
    Ik ga dadelijk met mijn moeder naar de kerk en zal voor jou ook een "weesgegroetje" bidden!
    Lieve groetjes Corien.

  • 17 November 2008 - 22:20

    Marlies:

    Hoi,
    Geweldig dat je het naar je zinn hebt. Ik ben benieuwd naar de manier waarop die Nederlnadse meiden zich daar kunnen handhaen en de tent kunnen runnen.
    Kan je al met kinderen praten in het Spoaans of maakt de taal niet uit voor contacten met kinderen?

    Wat doe je de hele dag, behalve Spaanse les volgen? Heb je al veel van de omgeving gezien? Ben benieuwd naar de eerste foto's!

    Geniet ervan,

    Marlies


  • 18 November 2008 - 09:19

    Jettie:

    Hoi Liesbeth! Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.En het Spaans zal wel lukken bij jou!!Kun je wat meer vertellen over "het project"? Naam en doel?Ben jij met 'n speciale opdracht daar of wil je alleen van alles te weten komen en veel zien?
    Iets anders: als jij nu een nieuw bericht plaatst op je site (nu staat de nederlandse vlag er nog bij)
    klik dan even het betreffende land aan waar je op dat moment bent, dan verdwijnt de nederlandse vlag op jouw site en komt de vlag van Guatemala in beeld!
    Ik blijf je berichten volgen, veel plezier daar en geniet er van!
    Jettie

  • 18 November 2008 - 09:30

    Jettie:

    Daar ben ik weer. Ik zag dat jouw bezoekers kunnen inloggen op bethske. waarbenjij.nu, daar hebben zij geen wachtwoord voor nodig. Maar jij moet wel inloggen met jouw wachtwoord op bethske.waarbenjij.nu/admin/ om een bericht te plaatsen. Daar kun je ook aangeven dat er automatisch een bericht wordt gestuurd naar iedereen als jij iets geschreven hebt! Veel succes ermee!!
    Jettie

  • 19 November 2008 - 18:57

    Liesbeth:

    Nou jongens daar ben ik dan, na een tijdje weg geweest e zijn. De dagen vliegen voorbij, en ik heb amper tijd om te internetten, laat staan wat spaans te leren. 7.00 uur opstaan ,8.00 uur begint de les tot 13.00 uur vorige week (deze week tot 12.00 uur) Dan om 13.00 uur de bus om naar Alegras te gaan tot 16.30 uur. De bus , en door naar huis. Ook in de avond aktiviteiten of een vergadering. Ja, en ik wil zoveel mogelijk alles meemaken. . J.l. weekend naar Tilapa geweest. een onvoorstelbaar eilandje ,aan de pacific. Ja ja, varkens en koeien op het strand. (zwart zand) vulcanisch). wat heb ik gelachen zeg. Dat maak je toch maar 1 maal mee in je leven hee. !Hotel letje , uiteraard zeer primitief, maar voor de begrippen hier is het okay hoor. Bevolking erg vriendelijk, en de kinderen komen gelijk op je af. Ik leer ze dan wat Ned . woordjes. een twee hollikidee, enzo. Lachen dus. het weer was er heel goed. De reis erheen,...eerst een klein busje ,daarna met de chickenbus. Ohlala. Met 7 personen op 2 kleine bankjes, een ieder, hangt en staat in de bus, een en al geprop. Positief blijven anders heb je een par kwade uurtjes hoor. daarna weer een bus en dan ja,ja, met een klein bootje de uitlopers van de pacific op , om naar het eilandje te varen dus. Wat een ervaring, echt helemaal te gek. We zijn er (5 pers. on totaal) 1 nacht geweest , zondag (domingo) om 14.00 uur weer weg te gaan,met een heerlijke ervaring. Maandag uiteraard weer vroeg op. Het werken is leuk met de kinderen, veel knutselwerk, deze week zijn we een kabouterbos aan het maken, en volgende week gaan we muziekinstumenten maken. Nou lieve mensen , jullie weten nu het e.e.a. van mij. Ik probeer even wat foto,s door te sturen hoor. Lieve groet voor allemaal, van mij, muches dios. xxxxx Liesbeth.
    p.s. ik krijg mijn e-maail adres niet te pakken.

  • 19 November 2008 - 22:13

    Ellen En Thijs:

    Dag lieve Liesbeth,

    Uit je verhalen begrijp ik dat je het erg naar je zin hebt, geniet en weinig tijd hebt om te piekeren. Hoe is het met je gezondheid, want daar zijn we toch bezorgd om, in de conditie die je had toen je wegging? Kunnen de vitamientjes en tabletten je op de hen houden? We hopen dat je een fijne tijd hebt en met veel positieve ervaringen en levenskracht terugkomt. Pas goed op jezelf. Ik zal zondag een kaarsje opsteken voor Joop, het is dan in de Markuskerk de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Liefs en tot gauw,

  • 19 November 2008 - 22:46

    Jacqueline:

    Lieve Lies, ben echt blij te lezen dat je het naar je zin hebt. Hoop dat je fijne mensen om je heen hebt qua mede spaanse "studenten"en andere vrijwilligers. Hoe is het leven bij je gastgezin? Wel aan je vitamientjes denken hee vrouwke, want dat schiet er in die landen vaak bij in. Pas op jezelf en op je gezondheid. OOh kon ik maar even om een hoekje komen gluren..... Dikke tuut van Sjakske

  • 23 November 2008 - 12:12

    Jacqueline:

    Hoi Liesbeth, heb je mams gebeld, ze was enorm blij te horen dat het allemaal goed met je gaat. Gezellig met haar gekletst. Ze gunt jou deze reis zo, en zegt dat ze de volgende keeer met je meegaat! Geniet daar vrouwke, van de mensen, het land, de natuur en het weer. Hier is het bar en bar ijzig koud.Lieve groetjes Jacq.

  • 23 November 2008 - 17:01

    Liesbeth:

    Domingo 23-11-2008
    Buenos dias,nou dat kan je wel zeggen. Het weer is prachtig.Het is weer effe geleden he, dat ik op internet ben geweest.Maar ja zoals ik al schreef ,gewoon druk bezette dagen. het gastgezin is prima, en ik kom goed aan de vitam.hoor. Catalina van 48 jaar met zoontje van 7 jaar een heerlijke dikkert, die ik ned. aan het leren ben. Olleke bolleke, repe enz. En de maan is rond. enzo. enzo, leuk dus. De werkweek met de kinderen is erg leuk geweest. Van allerlei afvalmateriaal wordt van alles gemaakt, uiteraard ook van papier en potloden enzo. Mijn nieuwe bijnaam Abuela, wat bet. Oma. ha ha ze geven me wel 40 jaar de kinders. (toch ook wel aardig hee. ,houwe zo ).
    Vrijdagavond naar de eerste salasa les geweest. Leuk , maar die docenten zijn zo rap he, toch weer effe gezellig geweest. Gisterochtend om 6.00 uur op, om naar Cicabal te gaan (prachtig meer ). Eerst met 2 bussen erheen (we waren met 4 ned. en een gids) toen gaan lopen. Jeeminee, wat ee klim. De tocht was 5 kilometer er heen. Bijna een en al geklim door prachtige bossen en een geweldig uitzicht, maar wat een ademnood. (STOP ALLEMAAL MAAR MET ROKEN HOOR )Ik kwam mijzelf aardig tegen. Maar goed de klim was toch zeker 3000mtr. Aardig hoog dus. De laatste kilometer gingen wij een trap af, sjonge sjonge, wat je dan ziet aan mensen (bevolking ) wat zij meesjouwen op hun rug en buik, is onvoorstelbaar. Zij moeten dus ook die klim omhoog en weer naar beneden maken (mul zand). Kinderen op rug en buik, en allerlei etenswaren en huisraad . En dan nog zeggen dat het niet echt zwaar is. Nou ik durf wel te zeggen dat ik veel respect voor ze heb. Ook al hoort en past het in hun leven. Het meer is prachtig, en waren heel veel scoutinggroepen aan het kamperen. Zij wilden allemaal op de foto, een gekrijs en gejoel.Wij,wachten tot de donkere wolk om 11.00 uur in het meer zou zakken, maar helaas die bleef weg. Wel erg mooi om de nevel achter de bergen in het water te zien gaan. De wind komt dan plots opzetten. Weer een mooie ervaring. Lekker een kleurtje gekregen en sportief geweest, om daarna met 2 ned. meisjes van 22 jaar in een cafeetje het schema van vlg. week door te nemen met de kinderen. Oja, het geld wat opgehaald is, heeft een inmiddels een bestemming gekregen. Er is een jong meisje uit het dorp ,Las rosas,wat enorm onder de uitslag staat over heel haar lijfje. Ze krapt alles open vanwege de jeuk. Judith van de Stichting is met haar naar het ziekenhuis gegaan. Jacoline(zo heet zij ) heeft een blijvende zonne allergie ,wat haar hele leven zal blijven. Aangezien de med. voorzieningen hier nul ,nul zijn, hebben we besloten het opgehaalde geld hier aan te besteden. (is het geld op, dan ga ik het zelf overnemen. )Ook des te meer, de moeder van Jacoline is alleen (pa is vertrokken )en heeft 3 kinderen, daarnaast heeft zij nog 2 kinderen van de straat geadopteerd. Om aan geld te komen ,doet zij de was voor velen van de omgeving. Diep respect voor haar, zelf nietste makken en dan nog 2 kinderen in huis opnemen.. Wat ik begrepen is, dat niet iedereen bericht van mij kan ontvangen, ik ga dat maar eens uitzoeken. Ook mijn e-mail. Ik snap er niets van.Ik had een groep aangemaakt van mensen met de naam Guatemala 2008.. Welnu, ik ga proberen om wat foto,s door te sturen. Voor allemaal stuur ik warme (koude zijn er niet )zonnestralen door. (zeker nu het weer in Ned. koud is. Houdoe en hasta la Vista. (spaanse lessen zijn moeilijk hoor!!!!)xxxxxxxxLiesbeth

  • 09 December 2008 - 00:14

    Liesbeth:

    Zo, het is bijna zes uur, en ik ga effe wat internetten. Zaterdag afscheid genomen van mijn gastgezin. Ach, zij catalina huilde de gehele ochtend al. Maar we houden contact , het was een goed gastgezin.Om 14.00 uur vertrokken met een shuttlebusje naar Panajachel. Kwam er 18.00 uur aan en ja, hoor ik werd naar het Hotelletje gebracht met een Tuk Tuk. Wel lachen zeg. Het Hotel is eenvoudig maar goed. Prachtige binnenplaats. In de avond ergend gegeten met 3 kinders van de straat erbij. restarant eigenaar was een Oostenrijker, veel gelketst en gelachen. Gister naar Chichidietango. Wat een kleurrijke markt vooral bij de Kathedraal. Wat je daar ziet op de trappen is onbeschrijflijk. mensen met wierook, bloemen, alleen de bloemetjes (zonder steeltjes)Zatlappen die hun roes aan het uitslapen zijn. Kinderen, etende mensen, nou ja vanalles. Ik heb een stukje van de eerste communie meegemaakt.zO ANDERS DAN BIJ ONS HE, OH OH.Buiten had ik al een paar maal een superarm gezin gezien van 6 kinders en moeder. heb ze uitgenodigd om te eten. Ja, en toen ik wilde betalen ,was mijn portomonai gejat. Gelukkig had ik nog geld in mijn broekzak. (vandaag aangifte gedaan, en veel gelachen op het politieburo, (ja echt de binnenpretjes zijn wel veel hier. )Mocht een foto van hen maken, en zojuist heb ik de foto gebracht. Sjonge, of ze water zagen branden.,zo enthousiast. Foto ging
    gelijk op de muur. Vandaag de tour gedaan naar wat eilanden. Machtig mooie natuurschoon, zo op dat grote meer, met al de bergen en vulkanen om je heen. Dorpjes ja helaas ook wel toeristies, maar ook wer goed voor de economie. Bij maya fam. geweest. Armoede is toch ook weer hier num. 1. Je kunt wel eten weg blijven geven. (of het echt waar is ?? Sommige Guatamalkezen bzeggen dat de kinderen thuis wel eten hebben, maar iedere dag hetzelfde is ook saai. Maar goed. Ik geniet nog mert volle teugen en heb op straat ook veel contacten met de vrouwen en met toeristen.
    Het spaans gaat wel maar wel vaak met handen en voeten, en geluiden. Ook wel lachen dus. Morgenvroeg naar Antigua.
    Oja, vandaag op een ander politieburo geweest, ligt daar gewoon een jonge knul, zo zat als een pinneke tegen de muur. (binnen )Wachtend op zijn fam. Nou lieve lui, jullie horen weer snel iets van mij. Fijn dat Onze club leuke sinterklaas heeft gehad, en ook thijsje zijn verjaardag. Mijn gezondheid is okay. (af en toe wel een peukie)Bij regelmaat aan de dunne. Houdoe, en tot snel. xxxxxxxxxxxxxxx voor allemaal.
    die hem komen ophalen :

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 December 2008

Hoi Liesbeth

23 November 2008

liesbeth

08 November 2008

Houdoe
Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 45735

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: