Op naar Ghana - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Op naar Ghana - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Op naar Ghana

Door: bethske

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 September 2013 | Nederland, Breda

Goede morgen allemaal, Nog voor vertrek de weblog in orde maken. beter 1 week te vroeg ,dan 1 week te laat. Vorig jaar was ik dus te te laat. Zal me nu niet gebeuren. . Deze keer voor 6 weken naar Ghana , naar (zo te zien ) een mooi project. ben reuze benieuwd wat ik er tegen ga komen. Zowiezo de mooie kinders van 0 tot en met 12 jaar in het project, en daar buiten alle soorten van leeftijd en geslacht. Nou jullie horen wel van mij. Maar eerst de 25 ste de fyra halen om 6.30 uur in de morgen ,daarvoor uiteraard de taxi. Hoop spul om mee te nemen, maar gelukkig hoef ik geen 12 uur te sjouwen. Zou wat zijn zeg . Nou tot het tweede verslag dan. Houdoe en tot ??? x Liesbeth

  • 18 September 2013 - 12:50

    Manja:

    Veel succes met je goede werk daar.

  • 19 September 2013 - 15:46

    Carmen:

    HA liesbeth,

    Super dat je gaat Hoop dat het leuk wordt. Misschien dat we elkaar daar nog zien.
    xxx

  • 24 September 2013 - 15:55

    Ikzelf Dus:

    Zo, das da , al de mail (veel op de mailinglijst gezet. Hopelijk zitten er geen dubbele bij. Zo ja, sorry dan.Kan het niet goed terug zien. Alles staat klaar, rugzak 23 kilo, andere bagage 15 kilo, en buik/rugzak 8 kilo. heb me netjes aan het gewicht gehouden .Nu mijn eigen gewicht nog in de gaten gaan houwe. . Hopelijk gaan er wat kilootjes af. Wens jullie allen goeie weken toe. Dit was dus verslag nu, 2 . Houdoe hee. x liesbeth

  • 05 Oktober 2013 - 17:25

    Bethske:

    EEN SUPER GOEDE MIDDAG ALLEMAAL. BEETJE LAAT ,MAAR NIET EERDER DE TIJD EN INTERNET IS IN DE STAD VAN ONGEVEER 1 UUR LOPEN, DUS NEMEN WE DE TAXI DIE UN DROL KOST. NAAR VELEN HEB IK EEN SMS GESTUURD, MAAR HELAAS VAN BIJNA NIEMAND IETS VERNOMENE. vERJAARDAGE EN ZO, WAARSCHIJNLIJK KOMT DE SMS NIET DOOR. jAMMER HOOR. iK HEB HET NAAR MIJN ZIN. Om 6.30 uur beginnen met wassen en aankleden van de schoolkids en eten geven . dan gaan wij eten en daarna, schoonmaken ,naar de baby,s room helepen eten geven knuffelen en van alles en nog wat te doen. Poep billen ?? onder de koude kraan en grote afwasborstel erdoor heen halen en klaar is koos. . Met de kids die niet naar school gaan doen we pre-school. Er is vanallers te doen, kleding uitwassen en repareren, . Kids vragen veel aandacht en zijn bijna bang om iets te delen. ( ze doen in feite niets anders ) geen eigen kleding, schoenen. Speelgoed is er niet. Spelen met stokken of wat ze zien, en af en toe voetbal (met de oudste ).De baby,s krijgen veel aandacht,liefde van de lokale vrouwen (moeders) en van ons. Wat zijn ze mooi. Helemaal genieten dus. Ik heb er eentje van 15 maanden, zo gauw die me ziet is het MA . Op de arm op de rug en maar sjouwen en genieten. De vrijwilligers zijn vrouwen uit nederlanmd vanaf 28 tot en met 66 jaar. Goeie club,lachen veel en voelen elkaar goed aan. Ik benm de enige die noga eens in Afrika komt. Het is goed te weten dat de kinderen eten, drinken en onderdak hebben. Voor de meervoudig gehandicapten is er een geweldige snoezelruimte,waar ze erg van genieten. Huiswerk maken wij ook met de kids. Woensdag en vrijdagavond kerkdienst ???. De eerste avond liep ik bijna kotsend weg en was in de stemming om mun koffers te pakken. geesten uitdrijven. OOk weer pentacosta,. maar goed na veel nagedacht te hebben en met een Ned, vrouw (uit oosterhout) gesproken te hebben ,kan ik het nu goed loslaten en ga er ook niet meer heen. Verder is er wienig schokkends en ben ik inmiddels door ervaringen wel aan situaties gewend geraakt. HEB HET ERG NAAR MIJN ZIN. wENS JULLIE ALLEN EEN GOED WEEKEND MET HOPELIJK WAT ZON. (HIER IS HET EINDE REGENSEIZOEN EN KAN ERG HEFTIG ZIJN. )MAAR WEL LEKKERE TEMPERATUUR. tOT EEN VLG KEER XXXX LIESBETH

  • 07 Oktober 2013 - 12:10

    Jacqueline:

    Hee lieve Lies,

    Wat een belevenissen allemaal weer! En wat zal het je een goed gevoel geven dat de kids aandacht krijgen, en vertroeteld worden. Geniet de tijd daar!
    XX Jacq en Toon

  • 07 Oktober 2013 - 12:10

    Jacqueline:

    Hee lieve Lies,

    Wat een belevenissen allemaal weer! En wat zal het je een goed gevoel geven dat de kids aandacht krijgen, en vertroeteld worden. Geniet de tijd daar!
    XX Jacq en Toon

  • 08 Oktober 2013 - 17:37

    Carmen:

    HA lieve liesbeth,
    Wat heerlijk te lezen dat je het naar je zin hebt in Sunyiani.
    Is het anders dan in Oeganda?
    Ik ben bezig met mijn laatste nachten werken.
    Als ik in Ghana ben bel ik je. Kunnen we elkaar misschien nog zien.
    liefs xxx carmen

  • 12 Oktober 2013 - 20:48

    Marian:

    hey bethske,
    ik heb via jacq je verals gelezen en heb de site nu zelf ook gevonden dankzij jacq.
    tis goed te horen dat je 't er naar je zin hebt en je er weer vele kids blij kan maken met de aandacht/hulp die ze nodig hebben.dat is aan jou wel besteed,daar ben je 'n kei in!!!!
    maar wat schreef je me 'n tijdje terug? nare wonden op je voeten en onderbeen? hoe kom je daaraan?of heeft dit met je exeem te maken?hier alles z'n gangetje en ik zal regelmatig kijken op deze site om te zien hoe het je vergaat daar,geniet ervan,veel plezier en tot ????? dikke zoen xxx jantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 45789

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: