tijd gaat snel - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu tijd gaat snel - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

tijd gaat snel

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Oktober 2013 | Nederland, Breda

goeiemorgen allen,die naar mij vragen ( ha ha ) Is nu 9.uur in de ochtend en er zit al bijna een halve dag op. Nu effe de was doen en relaxen. Gister naar een gehandicapten weeshuis geweest van 120 personen (patienten )een leidster op 3 personen,zo ook met slapen e.d, een super organisatie,bestaat 22 jaar waarvan 20 jaar door een Nederlandse verpleegkundige met haar man, en nu sinds 2 jaar door een arts uit Nederland en vrouw(onderwijzeres ) denk beide met pensioen. Maar alles goed, netjes duidelijk en prima georganiseerd.Mooie snoezelruimte en rustruimte . Mooie ervaring 3 uur heen en 3 uur terug. Vanochtend werd het me even teveel.Gehandicapt kindje rijstepap aan het geven ,veel kinders er omheen, en als er een korreltje viel, vlogen ze er op af. Op school krijgen ze eten. (maar wat ??) De tranen bleven komen. Zo in en in triest om te zien. Maar goed, we moeten het goede maar zien wat hier gebeurd, en dat ervaar ik (wij) als soms heel moeilijk. Onderling gaat het prima. Sfeer is goed. Ik stik vamn de muskieten bulten ,zelfs op mun billen, iets wat ik nog nooit heb gehad. . Hopelijk gaat het in nederland naar wens met weer, (politiek, gezondheid van velen ?) Ik heb verjaardags sms gezstuurd naar jarige , maar of het aangekomen is , is een tweede. Snap er niets van. Zo ook met de tel. Bijna niemand krijgt mijn sms door. OOk deze log niet. (kan ook geen geld pinnen met ING)We komen er wel en heb vertrouwen. Nou dat was het dan weer. Wens eenieder alle goedes, en bij deze al de felicitaties voor diegene die binnenkort jarig zijn.
Ja, carmen, een heel verhaal zal het je wel vertellen als ik jou hopelijk in Ghana kan ontmoeten . xxx Liesbeth

  • 10 Oktober 2013 - 11:33

    Sharon:

    Ik heb jouw sms ontvangen hoor.
    Fijn om te kunnen lezen hoe het met je gaat en wat je doet.

    Groetjes Sharon.

  • 10 Oktober 2013 - 11:58

    Marian Van Vliet:

    Hallo Liesbeth,
    Leuk om van je te horen,al is het een moeilijke situatie daar.geconfronteerd worden met deze totaal andere wereld is natuurlijk heel moeilijk. Ik hoop dat je daar toch een " fijne" tijd zult hebben . Groet ( ook van Frans )

  • 10 Oktober 2013 - 12:03

    Jacqueline:

    Ha dikke Bets, of ist inmiddels dunne Bets? Jee vrouwke, wat kom je daar een boel ellende tegen, maar tussen de regels door lees ik ook blije mensen, die genieten van het werk watjij en de andere vrijwilligsters doen. Pas je wel een beetje op jezelf? XX

  • 10 Oktober 2013 - 12:20

    Bert-Jan:

    heeejjj Liesbeth,

    elke keer als ik dit soort verhalen van je lees vind ik het toch wel groots wat jij daar doet.
    ik hoop dat je er een zinvolle en toch ook fijne tijd hebt.
    groeten uit bruisend Breda ook van Annette natuurlijk

    tot gauw XXX houdoe!!

  • 10 Oktober 2013 - 15:35

    Jettie:

    Hoi Liesbeth,
    Bedankt voor je kaart op mijn verjaardag! Is ook al weer even geleden maar meteen daarna ben je vertrokken. Mooi om te lezen dat je het weer naar je zin hebt daar, en fijn dat je ook een waardevolle bijdrage kan leveren aan de kinderen. Zit je nu in Ghana? in een kindertehuis voor gehandicapten of was je daar alleen op bezoek? Blijf je alle tijd op één plek of ga je "trekken"? Ik wens je 'n goeie tijd daar en hoop dat je ook kunt genieten. groetjes, Jettie

  • 10 Oktober 2013 - 17:42

    Theo En Connie :

    ha liesje
    het is gebeurt met de camping voor dit jaar zaterdag eind feest en dan de voortent er af halen
    en dan weer het sosiaale leven weer in
    hier alles goed en een poot en lik van sam
    groeten theo en Connie

  • 10 Oktober 2013 - 18:36

    Marica:

    Hoi Liesbeth ! Ik weet niet hoe laat het nu bij jou is, misschien lig je al tussen de muskietennetten!
    Wanneer ben je weer in Breda ? Hoop voor jou dat die bulten snel wegtrekken.
    Vandaag eet ik rijst en zal aan jullie kindjes denken en geen KRUIMEL weggooien !
    Groetjes en tot ziens.

  • 10 Oktober 2013 - 19:15

    Betty:

    Hoi Liesbeth,
    Goed iets van je te horen. Tja, het blijft altijd moeilijk als je zulke emotionele momenten meemaakt. Maar die horen erbij, als je je het lot van kinderen aantrekt. Ook hier in Nederland kan je die momenten tegenkomen. Hoop, dat de muskieten je niet te veel lek steken, eigenlijk wel vreemd, dat je daar nooit eerder last van hebt gehad. We hebben een mooie nazomer gehad en vandaag is zo'n overgangs dag naar slechter weer: we krijgen nu echt met de herfst te maken ! Regen, onweer, veel wind en slechts 12 graden overdag! Dus de warme jassen moeten weer uit de kast. Nou, beste meid, doe nog veel goeds daar in Ghana. Groetjes, ook van Jan. Betty

  • 12 Oktober 2013 - 16:33

    Liesbeh:

    Ja, na en bloedhete en een inerverenddde ochtend nu effe achter de p.c van collegaatje,De anderengaan de stad in, ik niet vanwege wonden aanmun voeten en onderbenen. Is verband en witte soken erom hee, dus geen gezicht om daar me de stad in te gaan. Iemand zal ant-biotica menemen ., ,want het wordtr nietbeter op. omtgoed. vanochtnd kwam er een grote ploeg van zwarte en witte mensen vn een ee ofandee organisatie de cvan lles kwamen brengen ,zelfs bbc Kndjes werden ol van blijeid, eentje was zo blij, I(verstandelijk beperkt) da ie opzun eentj rondom de cikel liep te dnsen en zinge. (nog niet eeder gezien de kds waren p hun mooist angekled (???)) ahahahah,maar zo lief en rustig . (af en toe doetiejtni). Nu is het bloedje heet, vanavond is er een theater avonddoor 2twentenaren opgezet. Gaa lachen woren. . G ister met zun allen de buschh in om te gaanontwormen.
    Was bizinder zeg allemaal en dranke (kids) en volwassne een pil . Van mijenJUMBO ballon. Gek van blijdscap. Hebben nu ook gezien uit wat voor soort tripe oze kis komen Tripe= stam). Nou ikhoop at alles ged gat in nederland. heb alwel vragen gekregen of ikblankmannen wil sturen.(ha ha ) ou ik ga mijnniuwe man maar eens verschonen ( = 15 maanden )Zit onder de poep. Maar hij is zo leuk,een T shir aan tot op zun hieln, ee pare broek er onder (te groot) en de uier er onder uit. Snot neus, flaportjes en dan met open armpjes naar je toe komen. Das toc een feestje hee. Nou liefs en veel wame groeten ut Ghana. enalle goeds in NED. Nou Ellen van THIJS,(ik heb je weer veel te vertellen over de Kerk . Succes LVS Met OPtreden xx liesbeth (nana = Oma)

  • 13 Oktober 2013 - 12:40

    Toon En Jo:

    Beste Liesbet

    Heel veel sucses met het mooie werk daar heel goede reis en veel groeten van Toon en JO

  • 13 Oktober 2013 - 13:06

    Rene En Marijke:

    Hoihoi, wat een belevenis weer voor je. Ondanks alle akelige dingen die je meemaakt denk ik dat je het wel naar je zin hebt. Je bent graag voor anderen bezig en wat dat betreft ben je op de goede plaats. De ellende in Afrika oplossen kunnen we niet, maar jij draagt in elk geval wel een flinke steen bij. Het zal best wel vermoeiend zijn denk ik. Vergeet je malariapillen niet !!!!! en geniet ook van de mooie dingen in Afrika want die zijn er natuurlijk genoeg. En...... laat je niet opeten door een hongerige leeuw. Veel succes, groetjes, Rene en Marijke

  • 13 Oktober 2013 - 15:43

    Liesbeth:

    Zo een zeer goede zonnige zondagmiddag. Wel een beetje snel achtyer elkaar zo,n mail, maar gister ontdekte ze ,,malaria ,, bij mij. Later kwam de arts en hij vertelde God zij dank daqt het niet zo was. Heb al wel enkele dagen verhoging, maar dat mag de pret niet drukken. Veel open won den op voet ,enkels en benen kl...... dus. Al wel verbonden steeds maar werkte niet ,werd alsmaar erger. Ben nu weer verb lijd met een andere heftige bacterie dat is ...stafylococen..... Iedere dag met soort van betadine wassen, dan de creme en dan de gaasjes en zwachtels (gewone witte ) voor het vuil erom heen. Heb nu 4 maal 2 tabl. per dag aan antibiotica. das nie erg, maar verdorie hele week ,GEEN WIJNTJE of iets anders. Ha ha . maar goed ern zijn ergerer dingen. wat balen is geen kids aanraken, of steeds voor aanraken anti desinfectie gebruiken en ook daarna. das geen volhouwe met 40 kids die 100 maal per dag bij je komen. . Ga morgen met nog iemand kleding uitzoeken. Is ook ten goede voor de kids.
    Voel mer nu echt zo,n blanke ouwe muts met witte steunkousen. , Hopelijk maar voor 1 week. Wens jullie een toffe zondag verder en tot ??? XXXXX

  • 14 Oktober 2013 - 16:23

    Jettie:

    Hoi Liesbeth, Jeetje, pas op met die ontstekingen! stafylokokken moet je niet hebben en hou je koorts goed in de gaten. We weten allemaal dat je heel flink bent en dat je veel aan kunt maar over je gezondheid moet je serieus zijn. Ik wens je veel sterkte en hoop dat het beter gaat na 'n paar dagen! groetjes, Jettie

  • 14 Oktober 2013 - 16:38

    Elly:

    Dag lieve Liesbeth
    Wat naar dat je zo verpakt bent en ik hoop dat je de juiste medicijnen nu krijgt. Pas goed op en let wel
    op je temp. Maar wat doe je nu goed werk weer, dat bewonder ik! Hier alles z'n gangetje, veel "gerold"
    maar nu erg koud, wennen dus. Jacq gaat morgen werken bij D reizen hoek Ginnekenstraat, heftige
    dagen gehad.Maar ik kan nu naar haar rollen !!!
    Ik wens je alle goeds en mooie benen!
    Lieve groetjes en een dikke tuut van Elly

  • 15 Oktober 2013 - 21:04

    Janna En Hans Van Der Sluijs:

    Hoi liesbeth, goed om te lezen hoe het je daar vergaat. Wat een ervaringen. Wat een andere wereld als hier in nederland. Naast alle moeilijke momenten zullen er ook mooie momenten zijn met alle kids daar. Daar zal je ook vast van genieten.
    Met jouw studenten hier gaat het ook goed. Ze houden het netjes, het gaat hen goed.
    Hoop dat het met jouw gezondheid ook snel weer beter gaat.
    Tot ziens. En groet van nick.

  • 16 Oktober 2013 - 00:32

    Wendy :

    Lieve tante lies, tjonge ik schrik daar wel ff van wat je nu te pakken hebt.
    Klinkt behoorlijk serieus! Doe maar ff rustig aan hoor, we willen je wel weer heelhuids thuis hè! Wel weer prachtig werk wat je daaro verricht. Hoop dat je het
    ondanks lichamelijke ongemakken nog naar je zin hebt.... Of is het vooral afzien nu?
    Hier ook beetje tobben, ikke verkouden, grieperig en gaat maar niet over...en Loes ookal paar
    Dagen ziekjes... Niet heel ernstig maar wel koortserig en snotterig enzo.
    Wel sneu voor haar!! Afijn hoop dat je je snel beter voelt en nog kunt genieten
    van je tijd in Ghana!
    Liefs dikke kus
    Wendy Michel en Loes xx

  • 16 Oktober 2013 - 15:42

    Liesbeth:

    Hee een hele goeie werme woensdagmiddag. Ja warm en drukkend weer, zeker vergeleken met Nederland.Maar wel lekker. Graag wil ik eerst melissa feliciteren met haar verjaardag en Theo Swolfs met de zijne. ook maar gelijk voor Nik, dan heb ik de meute gehad.Allemaal leuke dag gewenst en succes voor het komnde levensjaar.
    Gelukkig gaat mijn gezondheid beter,zijn de wonden stukken minder, en slaat de antibiotica goed aan. Was wel effe heftig ja , j.l. zaterdag. Echt een ziek gevoel wat ik van mijzelf niet goed ken. Maar goed het gaat beter en verder vertrouw ik erop. En Carmen jij alvast een goeie reis naar Ghana hee komende vrijdag. Waar spreken we af ?? Verder heb ik niet zoveel te vertellen daar het iedere dag een beetje hetzelfde is. Wassen /aankleden/eten geven. Wij ontbijten. Dan snoezelruimte /en pre-schoolkids doen. Ik ben nogal bezig met naaiwerk van de kids en uitzoeken van de tiental zakken met kleding. Of nog wel meer. In Nov. gaat er een container vanuit Nederland naar Ghana .Waar we echt om verlegen zitten is pampers /papieren luiers,en sokken voor kleintjes, middelmaat jongens en meisjes, maar zeker voor de grotere jongens vanaf 13 tot 17 jaar. Misschien heeft iemand van jullie nog wat liggen ?? Zou heel fijn zijn. Nou dat was het dan weer voor vandaag. Geniet van de herfst,de regen. . (Oh lekker s,avonds binnen, kachel en kaarsjes aan en t,v, en wijntje. ) UH uh dat hebbe wij allemaal niet )Geen water en elektriciteit gister, wel enorme hoosbuien,waarvan we het water opvangen. Houdoe allemaal en dank voor de reacties xxx liesbeth

  • 13 November 2013 - 12:42

    Maria:

    Hallo Bets,
    Beter laat dan nooit.(ik was eerlijk gezegd je gegevens kwijt.
    Hoe gaat het nou met je ? ben je ondertussen alweer opgeknapt van je "behoorlijk ernstige" bacterie?
    In gedachten ben ik toch geregeld bij jou hoor meis !
    Hoe lang blijf je daar nog ?
    Ik wens je nog heel veel goede dagen toe daar en ik hoop dat je ondertussen weer helemaal bent genezen.
    Liefs en sterkte ,
    Marie ja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 45731

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: