zondag 28 maart zonnig nog. 16.00 uur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu zondag 28 maart zonnig nog. 16.00 uur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

zondag 28 maart zonnig nog. 16.00 uur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

28 Maart 2010 | Nederland, Breda

Palmzondag vandaag. Ja ook omdat er in het moeder teresahuis een dienst was, ander was ik het ook vergeten hoor. Vrijdag bij thuiskomst bleek de zwager van mijn gastvrouw(zij heet Sidewie) plots te zijn overleden. Deze persoon (overledene)wordt dan weggebracht, en de andere dag terug naar huis. Waar het dan een komen en gaan van mensen is. Als het enigzins kan in het wit. 3 x per dag wordt er door iedereen eten meegebracht.Daar het huis van haar zus te klein is, kwamer er gisteravond veel mensen in het gastenverblijf.Weer een ervaring rijker. Ik mocht er aan deel nemen, maar het is een fam. aangelegenheid, dus ben ik naar mijn kamertje gegaan. Gister met Samutra naar ziekenhuis. Sjonge sjonge. Gesprek gehad met arts. Het laatste sponsergeld gaat naar een tilmatras. Er liggen verschillende mensen (heb ze gezien ) die niet getild kunnen worden . Ze proberen het met een houten plank, maar is erg pijnlijk voor patient. Morgenmiddag gaan samutra en ik de modellen en prijzen bekijken in de boeken met de arts. Zo sterk ben ik ook niet, het huilen staat mij vaak nader bij dan het lachen. Zo triest allemaal. Als ik het effe niet meer zie zitten, dan denk ik daar maar aan.,en gaat het weer. Werken bij moeder teresa (voor mij ) vaak slikken. Ik vertel niet alles, doe dat thuis wel. Maar dat er hulp nodig is, dat is zeker te weten. Ben gister met 3 vrouwen uit Tailand, en Samutra naar Olifanten huis geweest. was erg leuk om te zien, maar zeeeeeeeeer toeristies. En ja, daar kwam een heftige wolkbreuk. Non de pin. Wel veel lachen dan op straat. iedereen is dan bezorgt om de ander. En zeker voor een ouwe blanke,die geen paraplu bij zich heeft en die ook nie wil. Echt echt noodweer hoor. Maar goed dat hebben we weer gehad. Voor Rianne en Hans Prasana wil 4 of 5 april zijn guesthouse openen. Dat moest ik doorgeven.
Na werk ben ik naar de botanische tuin geweest. Mooi en indrukwekkende hoge bomen.(met alleen maar super verliefde stelletjes,onder of tegen de boom aan. ) Maar na een paar 100 te hebben gezien(bomen ) ben ik terug gelopen,nu dus in internetcafe. Ik ga proberen om bij de olifanten nog te gaan werken, maar moet eerst nog een heleboel gaan uitzoeken. Nou troelen allemaal, een moiie zondag verder, en de groeten aan alle bekenden. Zoenen van mij, en marijke de groetejs aan de kinders van De bso en zo. xxxxx

  • 28 Maart 2010 - 10:34

    Harry:

    goedemorgen zusje je ziet veel en maak veel mee toch ben ik blij dat ik niet mee ben gegaan ik denk echt dat het voor mij niks is voor jou wel dat merk ik wel aan je verslagen knap dat je het doet ik ben trots op je we blijven je volgen en prettige paasdagen hou ons op de hoogte
    dikke kus en tot hoors
    xxxxxharry

  • 28 Maart 2010 - 12:05

    Johan Van Knijff:

    Hoi Liesbeth, Nou je maakt veel mee zeg daar. Dat kun je natuurlijk ook verwachten. Vanzelfsprekend zul je denken aan al die mensen die zo klagen in Nederland dat er niets van klopt. Maar nu je kunt vergelijken weet jij wel beter. Groetjes en een dikke kus van ons allemaal! Marian, Lonneke en Johan

  • 28 Maart 2010 - 12:31

    Marinet :

    Dag hulpzame -zorgzame zus .
    Je betekend op dit moment voor deze hulp behoevende mensen heel veel .Gelukkig zijn er op de wereld mensen die er voor hun zijn .De regering daar laat ze in de kou staan en ziet ze als tweederangs burgers erg genoeg .Fijn dat je je steentje een beetje kan bijdragen ook financieël.Je bent al verschillende keren in derde wereld landen geweest en veel gezien dacht je maar ik denk dat dit alles overtreft .Je ziet die beelden soms wel eens op de tv maar jij ondervindt het nu zelf wat die mensen moeten ontberen .
    Wens je nog veel kracht en liefs en tot gauw weer .
    Liefs van je kleine zusje ,kan ik nu wel zeggen voel me klein bij een meid met zo'n groot hart .xx

  • 28 Maart 2010 - 12:52

    MARIE Jaa:

    Hoi Beths,
    Ik heb je laatste smsje beantwoordt maar ik kreeg het terug met de mededeling dat het versturen niet was gelukt .Jammer maar gelukkig is er Internet Rettekuttet tadaaaaa, jawel !Ik heb de groetjes van jou overgebracht aan De Lappen en je hebt de groetjes terug en men wenst je veel sterkte en succes daar in het verre Sri Lanka.We hebben weer lekker gezongen en er waren ook nog een paar aspirant sopranen.
    Hier is alles allemaal een beetje overzichtelijk en in balans , en gelukkig niet zo heftig als daar bij jou."Je bloemetjes staan nog steeds op tafel te pronken".
    Nou Beths,de groetjes enne...
    Ik wens je wat licht
    in momenten van zorgen
    Ik wens je wat hoop
    en wat uitzicht op morgen
    Ik wens je wat zachtheid
    als woorden te hard zijn
    Wat vreugde en vrede
    als gedachten te zwart zijn.

    Wees ge groetjes... Marie Ja.

  • 28 Maart 2010 - 17:09

    Jacqueline:

    Hoi je sms ontvangen. Hoop dat je je simcard snel kunt opladen en me belt. Ja idd heel toeristisch het olifantenweeshuis, maar door de inkomsten is dat project wel mogelijk om ze op te vangen en dat ze mettertijd weer hun plek in de natuur kunnen vinden. Hoop dat je het baden hebt gezien, dat tig olifanten door de straat lopen en heerlijk poedelen in de rivier. Wat een genot voor die dieren. Maar ga je daar vrijwilligerswerk doen??? Jee, wel ff wat anders.
    Ook al loopt alles niet zo als je had verwacht, je doet keigoed werk!! Neem ook even de tijd zelf vakantie te houden en te relaxen. Even afstand nemen, en aan jezelf denken. Mindfulness hee vrouwke....

    Dikke kus, hoop je snel aan de foon te spreken.
    Jacq.

  • 28 Maart 2010 - 20:26

    Ellen En Thijs:

    Lieve Liesbeth,
    Ok bij ons in de kerk was het vandaag Palmpasen. Vrijdag zakjes met 30 rozijnen gevuld en met een lintje versierd (30 staat voor de 30 zilverlingen waarvoor Judas Jezus heeft verraden. Het was een feestelijke optocht al die kinderen met hun stokken. Fijn dat je naast je (trieste) ervaringen in het ziekenhuis ook afwisseling hebt. Al is het een toeristische attractie. Probeer die balans vast te houden. Geniet van de dagen die nog komen gaan. Groetjes van ons allemaal.
    Thijs en Ellen

  • 29 Maart 2010 - 05:51

    Marijke:

    Dappere Liefbeth,
    ik zal ze zeker de groeten doen; moet vaak aan je denken, o.a. omdat de bollen die jij met de kids in de grond hebt gestopt lekker omhoog schieten,want het is echt lente hier.nu.
    ik zal vanmiddag eens met wat kinderen jouw verslagen gaan lezen.
    Dikke kus,
    Marijke

  • 29 Maart 2010 - 09:44

    Wendy:

    Tjonge, Lieve Tante Bets, wat maak je toch weer een hoop indrukwekkends en moois mee! Door je verslagen kan ik een beetje meekijken en meegenieten van je avonturen. Erg bijzonder wat je daar allemaal doet, ook jij bent een vrouw met een groot hart! Wens je nog veel genietmomenten toe en wat minder 'slik'-momenten. Dikke kus Wendy

  • 29 Maart 2010 - 11:27

    Elly:

    Wat maak je daar veel mee en wat heb ik het dan goed hier met de zorgen van diverse thuishulpen. Fijn dat je de mensen daar een beetje vreugde kunt geven.
    Ik ben heel erg trots op je!!!
    En neem ook de tijd om van het mooie Sri Lanka te genieten. Naar de mooie stranden die daar zijn.
    Een dikke zoen van mij.

  • 29 Maart 2010 - 13:48

    Koen:

    Lies wat een ervaringen weer. Heb een briljant idee. Mogelijk kun je een olifant opleiden tot het tillen van zieke mensen. Heb je ook geen tilmatras meer nodig.
    Succes de komende tijd en denk ook een beetje aan jezelf. Groet, Koen

  • 10 April 2010 - 17:40

    Jantje:

    hey betske,
    heb nu je site gevonden,indrukwekkend zeg wadde gij daar allemaal meemaakt.dis nou echt iets voor jou he zo'n reis.ik vind het knap da ge het zo al1 doet,en hebbe ze daar geen rob luijten die jou tandje netjes terug plakt?wel betske,geniet er nog van en kzie je weer wel als je thuis bent,ben heel nieuwschierig naar je verhalen,dikke zoen,liefs jantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 45727

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: