Bethske Ghana 2 de maal kona - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu Bethske Ghana 2 de maal kona - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

Bethske Ghana 2 de maal kona

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

04 November 2014 | Nederland, Breda

Dan eindelijk een eind verslag van Ghana (kona ) Ben, (de meesten weten dat al ) eerder naar huis gekomen. reden:: Weeshuis moest van welfare gesloten worden. Dat in 2 dagen tijd. Afschuwelijk te zien, de knullen (2 )wachten op de bus om hen na 8 jaar elders onder te brengen. Zoveel jaren met elkaar lief en leed gedeeld, het waren (broers van elkaar geworden )en dan op zo,n manier uit elkaar gerukt worden. Hun zoveelste trauma .De andere jongens (nog 9)zullen ook snel vertrekken. Nog 3 jongens die echt wees zijn ,geen ouders /familie. Ik weet niet hoe dat verder gaat.
Het gaat mij aan het hart, maar weet nu toch zeker nooit meer naar een weeshuis te gaan. Heb genoeg ervaringen op gedaan om dat hardop te zeggen. Uiteraard nadat ik alles op een rijtje had gezet, van al die jaren . Conclusie; Weeshuis kan goed werken, mits er geschoold personeel is, en er zeker blanke mensen aanwezig zijn. Doel van weeshuis : Kinderen maximaal 4 jaar daar laten wonen, kinderen trainen op educatie, opleiding en leiding geven, zodat zij weer terug kunnen naar hun fam. of eventueel adoptie gezin. Geen indoctrinatie, en manipulatie van kerkgemeenschappen. (Penta-Costakerk )= Pinkstergemeente . Echt afschuwelijk om aan te horen en te zien. Weeshuis, mooie site, Niets vermeld over de afschuwelijke gebeden en geesten uit drijven /duivel door zwarte pastor. ( in 2 jaar tijd Pastor worden via organisatie in Amerika en Engeland )De meest kwetsbare mensen worden hiervoor gebruikt /misbruikt. En snel rijk worden. heeft 14 dagen geleden 2 grote pagina, s in dagblad de stem gestaan. En zie de site van Unicef over weeshuizen. Maar goed, nooit oud genoeg om te leren, blijf dus eeuwige student. De boy,s blijf ik missen ,en hoop dat ze een beetje goede toekomst tegemoet mogen gaan ,dat wens je toch iedereen hee. Nu aandacht voor het volgende project in Uganda (Foodsteps)Door 2 Belgiese mensen gerund. Ik heb er zin in. Nou houdoe allemaal en tot een vlg keer, Straat, kroeg, of waar dan ook . xx

  • 04 November 2014 - 18:05

    Theo En Connie :

    leuk om wat van je te lezen en jammer dat het zo gaat met al die inzet van jou soort mensen
    de kinderen zijn weeeeeer de duupen

    hier alles goed en groeten aan mensen die ik ken in breda eo en succes in Uganda

    groeten theo en Connie

  • 04 November 2014 - 21:57

    Maya:

    Wat triest allemaal Liesbeth , de wereld is hard .

    Liefs Maya.

  • 05 November 2014 - 15:26

    Betty:

    Hoi Liesbeth,
    Dit is de eerste keer, dat ik vanaf waar is Bethske nu bericht van je krijg. Was al op de hoogte omdat ik je al telefonisch gesproken heb, maar als het zo zwart op wit staat, komt het nog harder binnen. Erg frustrerend om op deze manier afscheid te moeten nemen van de kinderen waar je je hart en ziel aan gegeven hebt!
    Hoop dat je volgende project met straatkinderen in Uganda je beter bekomt. Lieve groet, Jan en Betty

  • 05 November 2014 - 22:32

    Jettie:

    Ook ik had eerder niets van je gehoord, maar heb je wel even gesproken.Wat vreselijk naar om dit te lezen!! Wel goed om te weten, helaas weinig aan te doen van hieruit.
    Ik wens je heel veel succes met het volgend project in Uganda!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 45710

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda

10 December 2014 - 10 Februari 2015

Op naar Uganda ,Project heet Foodsteps

18 September 2014 - 11 November 2014

Op naar Kona (Ghana)

08 Januari 2014 - 14 Februari 2014

Weer naar Ghana Stichting ATA. !!

25 September 2013 - 31 Oktober 2013

Liesbeth in Ghana 2013

28 November 2012 - 02 Februari 2013

Gaat spannend worden ,op naar Oeganda

14 December 2011 - 01 Februari 2012

Kilimanjaro beklimming Tanzania

20 December 2010 - 18 Januari 2011

Vrijwilligerswerk Zuid Afrika Kaapstad

17 Maart 2010 - 15 April 2010

Liesbeth in Sri Lanka

09 November 2008 - 18 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: