REGEN - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu REGEN - Reisverslag uit Breda, Nederland van Liesbeth Riemslag - WaarBenJij.nu

REGEN

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

31 Maart 2010 | Nederland, Breda

Zo een goeie middag bofkonten. Mooi weer in Nederland, en hier valt ut met bakken uit de hemel. Daar is dus niets tegen bestand. jemineetje.Grote neef, Proficiat hee met jouw 21 ste verjaardag. Maak er een mooie dag van, en ik hoop dat je nu een heele wijze jongen mag gaan worden (? ) ha ha . En Marinet , is het gelukt ? Zojuist heb ik een mail weggedaan naar het Olifantenhuis om er te mogen /kunnen gaan werken voor 1 week. Dat gebeurt maar 2 maal per maand, de eerste en derde maandag. Zou dus mooi uit komen. Effe wavchten op een hopelijk positief bericht. . Gister lekker gewerkt, ga eigenlijk overal aan wennen, zelf de som bizare omstandigheden.Snot, spuug, urine, vliegen miertjes,het eten overal op de grond,Maar .om 12.00uur is alles weer schoon. De liefde en lach van de mensen maakt gewoon alles goed.OOk van de mensen waar ik mee werk. Ned. kinderliedjes,probeer ik ze te leren, alleen hieperdepiep, Hoera, likelikelik, en In de maneschijn,blijft hoofdzakelijk hangen.. Als de zuster een casette bandje op zet is het nog Kerstmuziek, jingle bel ,Arre slee.Met grapjes (ook al zijn die nog zo saai) ze lachen. masseren van de voetjes werkt bij sommige zware gehandicapten toch goed. De dag begint goed, over en beneden buren zwaaien en lachen. Is ook een heel mooie omgeving, al hoewel er geen zonnestraaltje in het gueshouse binnen komt. Gister met samutra weer op pasd geweest. Ze maakt van iedere dag een feest. Lunch bij een van haar vrienden. Gister was het volle maan, = feestdag voor de boedisten. In de ochtend offeren ze eten e.d. aan Boedha. Daarna hebben ze met veel Fam. en vrienden lunch. Geen alcohol mag er geschonken worden.Een huis jongens !!!!!!!!!!!!!Hollywood!! En inrichting, ja daar mot je van houwe hoor. Een heerlijke uitgebreide lunch met allerlei gerechten van shrilanka. Feest dus. Daarna naar het bejaardenhuis ,waar ze nog niet begonnen waren met het dak. Sumatra des duivels ,en heeft de direkteur gebeld. Ja, vandaag zouden ze dus echt beginnen en het zou klaar zijn , voor mijn vertrek. .Nog effe naar een ander Jongenshuis. Ze moesten er een lied voor mij zingen. Mooie stemmen,en 1 jongen deed met zijn handen de percussie, zo dat was gaaf. en toen nog het nummer,, I had a dream,, Tis zonde. Een vrouw runt daar alles met nog 1 kok. Gelachen met de jongens. Toen nog even naar een vriendin van Samutra (guesthouse met stoombaden, massages, meditatie en alles op spiritueel gebied. En weer een huis!!!!!!!!!!
Zo, te gek, zo tof, met een natuur zwembad. Niet groot maar goed. Hartelije ontvangst door haar en haar man (is zwitser). Geen ziekenhuis bezocht vanwege feestdag gister. Morgen dus. We hebben een spinelboard nodig, misschien wel 2
. Jullie horen er wel van.
Nou jakkie een vlg keer kunnen we bij Samutra logeren. in haar huis nog een aparte verdieping met alles durop en duraan, of.. ander groot huis met zwembad. !!!Zo meteen ga ik nog even tafelzeil kopen met de vrouw van mijn gasthuis. Zij krijgt geen cent, en mijn gevoel was toch niet verkeerd. Ik voelde zoveel negativiteit, ja blijkt dat De heer des huizes alcoholist is. Met de nodige problemen die er bij komen. Ik kan naar Sumatra haar huis, maar doe dat niet ten opzichte van de vrouw van mijn gasthuis. Vindt het zo sneu voor haar. maar goed. . Ik ga maar us verder. Oja, ha ha ik had theezakjes meegenomen. Blijkt dat theezakjes juist het afval van de echte thee is. (dus ome albert hein, Je verkoopt rotzooi!!!. Houdoe allemaal , en dank voor jullie reactie. Doet me goed hoor. XXXX Liesbeth

spinelboard nodig. Morgen dus meer.

• 31 Maart 2010 - 07:47

Marinet:

Hoi Lies .
    Wat een indrukwekkend verslag weer ,maar ik dacht vanmorgen toen ik mijn pc aan zetten weer een berichtje van ons Lies .
    Maar het was hetzelfde van gisteren dus nog steeds regen dan .
    Je kunt daar nu mooi de regendans gaan leren .Het is hier op het ogenblik erg koud en een hele harde wind ,dus ook niet veel bijzonders .De tijd gaat zo snel je bent nu al op de helft van je reis maar wat jij al gedaan hebt doet een ander maanden over .
    Ik hoop voor je dat je bij de olifanten mag werken lijkt me heel apart om ook dit mee te mogen maken .Ik wens je weer veel liefs en tot gauw weer .x Marinet .

Liesbeth

Van 17 maart tot 15 april ga ik een spannende tijd tegemoet in Sri Lanka. Twee weken de handen uit de mouwen steken bij een jongensweeshuis, Don Bosco in Maggona. Daar wonen zo'n 80 boys, zonder ouders of ouders die niet in staat zijn voor hun te zorgen. Daarna is het op naar Kandy, waar ik aan verschillende (opstartende) projecten een steentje ga bijdragen. Hier gaat het ook om ouderen. Ik houd jullie op de hoogte! Jullie kunnen mijn belevenissen via deze site volgen, en het zou superfijn zijn hier wat berichtjes te ontvangen. Liefs Liesbeth

Actief sinds 21 Okt. 2008